Permalänk
Medlem

Hd2950xt/pro

Använt både google och sökfunktionen här.
Försöker hitta lite info på när dessa korten kan tänkas komma. Nån som vet något?

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem

Det är inte ens 100% att dessa kort kommer överhuvudtaget. Det är bara rykten än så länge. Men tidigast December om jag skulle gissa men mer troligen är Februari/Mars.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jahopp. Ville undvika 80nm modellerna men antar att det får bli ett 2900XT då.
Tar dock gärna emot lite länkar om någon har? Sett en enda på Fudzilla och jag tycker inte riktigt om Fuad^^

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Inaktiv

hd2950xtx kommer ha fler render output units, ROPs, och mindre TMUer vilket ska ge mycket bbättre prestanda. vad jag har hört. R680 kommer det att heta. kommer komma nånstans vid årsskiftet.

Permalänk
Medlem

Behöver nytt kort innan 2 november då Hellgate: London släpps
Spelet flyter fint på mitt X1950XT men vill/måste ha tillgång till allt extra ögongodis DX10 erbjuder för den ultimata upplevelsen!

Att dom inte bara kan slänga ut ett 2900PRO/GT för 1000-lappen mindre så slipper man tveka..

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk

Ja än så länge så erbjuder DX10 inte speciellt mycket egentligen. Har spelat Company of Heroes och grafiken i DX10 CoH hade dom klarat utan problem i DX9.

Tittar vi på BioShock så är det knappt någon skillnad DX9 vs DX10. Crysis som vi har sätt så är dom flesta videona i DX9 utan att folk tänker på det utan dräglar bara och tänker "fan vad snyggt". HAr sett DX10 demos i Crysis och visst är det snyggare men det skiljer inte markant.

Dessutom flyter allt på bättre i DX9 och kommer göra ett bra tag framöver. Men det är inget konstigt. DX9 börjar bli som bäst och det finns mycket kvar att hämta från DX9 faktiskt. Det är nu man kan säga att DX9 är så optimerat det kan bli.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DokujiN
Att dom inte bara kan slänga ut ett 2900PRO/GT för 1000-lappen mindre så slipper man tveka..

Word.

Skulle vara riktigt trevligt om dom lanserar ett 2900Pro/GT för under 2000kr.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem

DokujiN, crossfire till dig kostar runt 1400...

Tror att du kommer kunna maxa både Hellgate och cryssis med en XT crossfire configuration

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
DokujiN, crossfire till dig kostar runt 1400...

Tror att du kommer kunna maxa både Hellgate och cryssis med en XT crossfire configuration

För det första så måste jag ha ett master kort för det. X1950PRO är det enda kortet i R580 serien som man kan köra dubbel uppsättning av och få CrossFire via mjukvara.
Och för det andra så förlorar jag DX10. Tjänar mer på att sälja av detta kortet och investera i nytt..

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem

Så vitt jag förstått:

rv670: 65nm r600 dual core som ska ta upp kampen mot gtX och ultra (2950xtx?) (Januari - Mars)
r600pro: nerskalad r600xt (2900pro?) (oktober)

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Så vitt jag förstått:

rv670: 65nm r600 dual core som ska ta upp kampen mot gtX och ultra (2950xtx?) (Januari - Mars)
r600pro: nerskalad r600xt (2900pro?) (oktober)

Den sistnämda där låter ju helt ok. Så är jag redo för november!
Priserna borde ju ha droppat allmänt tills dess också..

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Avstängd

9800GTX kommer i november. bara att börja spara. pris mellan 5000-6500

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem

Fanboys undanbedes.

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem

Nu kom det en nyhet på sweclockers om att R670 är bekreftat.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DokujiN
Behöver nytt kort innan 2 november då Hellgate: London släpps
Spelet flyter fint på mitt X1950XT men vill/måste ha tillgång till allt extra ögongodis DX10 erbjuder för den ultimata upplevelsen!

Att dom inte bara kan slänga ut ett 2900PRO/GT för 1000-lappen mindre så slipper man tveka..

Du sväljer verkligen allting utvecklarna säger, va? Direct X10 handlar enbart om optimering utav data och optimering utav stream processorer, etc. men detta är för tidigt för utvecklarna att använda ens - Direct X10 idag ger bara högre texturer och möjligtvis bättre effekter i vissa spel, men allting vi ser i DX10 idag kan DX9 göra och gör redan, så det handlar bara om att ta bort funktioner som tidigare varit standard för DX9 och lägga dem i en flik för DX10 för att föra Windows Vista framåt.

Du har inte ens spelat något med DirectX10 och vet inget om det - tro inte att DirectX 10 är en revolution pga. föranimerade videos eller fotografier som Microsoft försöker med.

Spel i DX10 just nu såsom Company of Heroes 7.0.1, Lost Planet och dylikt har inget nytt med sig, utan bara funktioner "unikt" för DirectX10 då de inte återfinns för DX9 längre.

Windows Vista våldtar prestandan för mycket för att ens tänka på just nu, DirectX 10 handlar bara om att kompensera Vistas vansinniga konsumtion utav prestanda och utnyttja optimeringen till att göra saker funktionella i Vista på ungefärligen samma sätt som på XP.

Dwn: kom ihåg att du inte kan köra 9800GTX då heller eftersom du har PCI-ex16. Och ingen bryr sig om 9800GTX.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Du sväljer verkligen allting utvecklarna säger, va? Direct X10 handlar enbart om optimering utav data och optimering utav stream processorer, etc. men detta är för tidigt för utvecklarna att använda ens - Direct X10 idag ger bara högre texturer och möjligtvis bättre effekter i vissa spel, men allting vi ser i DX10 idag kan DX9 göra och gör redan, så det handlar bara om att ta bort funktioner som tidigare varit standard för DX9 och lägga dem i en flik för DX10 för att föra Windows Vista framåt.

Du har inte ens spelat något med DirectX10 och vet inget om det - tro inte att DirectX 10 är en revolution pga. föranimerade videos eller fotografier som Microsoft försöker med.

Spel i DX10 just nu såsom Company of Heroes 7.0.1, Lost Planet och dylikt har inget nytt med sig, utan bara funktioner "unikt" för DirectX10 då de inte återfinns för DX9 längre.

Windows Vista våldtar prestandan för mycket för att ens tänka på just nu, DirectX 10 handlar bara om att kompensera Vistas vansinniga konsumtion utav prestanda och utnyttja optimeringen till att göra saker funktionella i Vista på ungefärligen samma sätt som på XP.

Dwn: kom ihåg att du inte kan köra 9800GTX då heller eftersom du har PCI-ex16. Och ingen bryr sig om 9800GTX.

Jo, sant faktiskt. DX10 är lite väl hypat. Med tanke på att nästan allt Crysis material vi sett är DX9. Det enda som kan jämföra sig i grafik med crysis som jag sett är Halo 3. Ingen aning dock om det kan köras på DX9 eller 10

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Du sväljer verkligen allting utvecklarna säger, va? Direct X10 handlar enbart om optimering utav data och optimering utav stream processorer, etc. men detta är för tidigt för utvecklarna att använda ens - Direct X10 idag ger bara högre texturer och möjligtvis bättre effekter i vissa spel, men allting vi ser i DX10 idag kan DX9 göra och gör redan, så det handlar bara om att ta bort funktioner som tidigare varit standard för DX9 och lägga dem i en flik för DX10 för att föra Windows Vista framåt.

Du har inte ens spelat något med DirectX10 och vet inget om det - tro inte att DirectX 10 är en revolution pga. föranimerade videos eller fotografier som Microsoft försöker med.

Spel i DX10 just nu såsom Company of Heroes 7.0.1, Lost Planet och dylikt har inget nytt med sig, utan bara funktioner "unikt" för DirectX10 då de inte återfinns för DX9 längre.

Windows Vista våldtar prestandan för mycket för att ens tänka på just nu, DirectX 10 handlar bara om att kompensera Vistas vansinniga konsumtion utav prestanda och utnyttja optimeringen till att göra saker funktionella i Vista på ungefärligen samma sätt som på XP.

Dwn: kom ihåg att du inte kan köra 9800GTX då heller eftersom du har PCI-ex16. Och ingen bryr sig om 9800GTX.

10-15% är det man förlorar med Vista jämnfört med XP. Det gjorde vi när vi gick från 98 till 2000/XP. Det kommer vi göra med varje nytt OS från MS som vi oxå alltid gjort. Och Dx10 vs. Dx9 är en smaksak, efter att ha spelat med DX10 patchen i COH och Bioshock i DX10 kommer jag aldrig kunna nöja mig med Dx9 igen. Detsamma gäller Vista vs. XP. Jag är övertygad att jag kommer tycka likadant om Crysis, Hellgate: London och Call of Juarez.

Jag ser fram emot ett x2950 Pro men om det kommer i början av nästa år är det alldeles försent för det jag vill spela kommer i slutet av detta år.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Jo, sant faktiskt. DX10 är lite väl hypat. Med tanke på att nästan allt Crysis material vi sett är DX9. Det enda som kan jämföra sig i grafik med crysis som jag sett är Halo 3. Ingen aning dock om det kan köras på DX9 eller 10

Hehe. Halo3 må vara ett stort och efterlängtat spel men grafiskt sätt så kommer inte H3 i närheten av Crysis, långt ifrån.

Jag har sätt närmare 40 videos från H3 och inget av dom imponerar grafiskt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Du sväljer verkligen allting utvecklarna säger, va? Direct X10 handlar enbart om optimering utav data och optimering utav stream processorer, etc. men detta är för tidigt för utvecklarna att använda ens - Direct X10 idag ger bara högre texturer och möjligtvis bättre effekter i vissa spel, men allting vi ser i DX10 idag kan DX9 göra och gör redan, så det handlar bara om att ta bort funktioner som tidigare varit standard för DX9 och lägga dem i en flik för DX10 för att föra Windows Vista framåt.

Du har inte ens spelat något med DirectX10 och vet inget om det - tro inte att DirectX 10 är en revolution pga. föranimerade videos eller fotografier som Microsoft försöker med.

Spel i DX10 just nu såsom Company of Heroes 7.0.1, Lost Planet och dylikt har inget nytt med sig, utan bara funktioner "unikt" för DirectX10 då de inte återfinns för DX9 längre.

Windows Vista våldtar prestandan för mycket för att ens tänka på just nu, DirectX 10 handlar bara om att kompensera Vistas vansinniga konsumtion utav prestanda och utnyttja optimeringen till att göra saker funktionella i Vista på ungefärligen samma sätt som på XP.

Dwn: kom ihåg att du inte kan köra 9800GTX då heller eftersom du har PCI-ex16. Och ingen bryr sig om 9800GTX.

Nä men det är dags för nytt grafikkort oavsett och det finns ingen anledning att välja ett DX9 kort längre. Eftersom jag redan spelar ett DX10 spel så är det väl rätt så passande att ha ett DX10 grafikkort? Sen om jag "sväljer" allt vad utvecklarna säger? Javisst gör jag det när det är bättre. Hoppet från DX8 till DX9 var rätt trevligt det också.

Sen fattar jag inte var dina quasi-aggressioner kom ifrån. Jag sa att jag ville kunna nyttja godiset DX10 erbjuder (även om det inte är en grafisk revolution) och eftersom jag planerar nyinköp så lär jag väl knappast köra på ett GeForce 6800 eller något annat bara för att "det kan göra det".

Du behöver inte skaffa Vista och DX10.. det är ok!

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem

Det har kommit ut bilder på HD2950PRO.
Verkar bli svalt med en single-slot kylning samt bara en 6-pin PCIe strömkontakt. Lär kunna klockas rätt högt då det är byggt på 55nm teknik.

http://diybbs.pconline.com.cn/topic.jsp?tid=7605269

Permalänk

Jag tror att 2950-serien blir riktigt bra.

Det är min magkänsla..

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DokujiN
För det första så måste jag ha ett master kort för det. X1950PRO är det enda kortet i R580 serien som man kan köra dubbel uppsättning av och få CrossFire via mjukvara.
Och för det andra så förlorar jag DX10. Tjänar mer på att sälja av detta kortet och investera i nytt..

Off-topic: Visst förlorar du DX10 (om det nu i dagsläget ÄR något att förlora) men det går fin-fint att köra crossfire UTAN masterkort om man kör X19XX-serien. Körde själv med 2 st X1900XT 256 i CF. Tror det kom med CCC 6.7 eller 6.8.

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q8200 : Sapphire Radeon HD4850X2 2Gb : Gigabyte P35-DS3 : 4*1024 Mb DDR2 6400 : WD Raptor 74 Gb : Maxtor 200 Gb : Samsung Spinpoint 250 Gb : X-Fi XtremeGamer Fatal1ty : Logitech G5 : Silverstone TJ09 : Corsair CMPSU-750TX : Benq G2420HDBL@1920*1080

Permalänk
Inaktiv

det som är konstigt är att 8800U är ett svalare kort trots att det har en större kärna. sen så skulle hd2950xtx ha både fler ROPs och TMU:er.

Permalänk

Då startar vi upp denna igen.

Mycket inom ATI's kommande RV670, RV680 samt R700 är jäkligt intressant.
55nm tech.
320 SPs per GPU då förstås
S.M 4.1
TDP 130w vs R600's 240w hahaha!
PCI-E 2.0
m.m....

Senaste bilderna har vi här
http://news.expreview.com/2007-09-26/1190803977d3769.html

680 lär dröja över jul och långt in i Q1 08, men redan 670 verkar bli riktigt fränt. Nu är ja trött på riggen´ nytt måste in

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Här har vi bilder:

http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2007/10/06/workin...

phenom med rv670 i crossfire!

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]