Permalänk
Avstängd

Notera hur GTA IV fungerar på Phenom II. Där har du ett spel anpassat för flera kärnor och inga fejkade multicores. Där skiner Core i7 och Phenom. Vanliga Phenom 9950 vinner över den mycket högre klockade C2Q till och med.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: AMD Phenom Bra Dåligt?

Vill börja med att tacka för en riktigt bra tråd med många bra inlägg, den här borde nästan klistras! Har lite frågor också..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Det finns en del tester ute på Phenom II nu, titta på de tester där man börjar på låg upplösning och går uppåt. Precis innan grafikkortet flaskar spelet helt så brukar Phenom gå om Core 2. Även om den skillnaden ser liten ut på en stapel så är den faktiskt rätt stor om man räknar på det

Kan du länka till ett sånt här test? Hittade det här (länk) testet där Phenom utklassar C2D i Fear i upplösningen 1680x1050, medan i 1920x1080 är det mera jämnt. Kan det vara ett exempel på det? Och kan du länka till något som styrker ditt resonemang angående cachen? Är inte så att jag misstror dig eller nåt, vill bara veta var du har hämtat din info ifrån.

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AMD Phenom Bra Dåligt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Vill börja med att tacka för en riktigt bra tråd med många bra inlägg, den här borde nästan klistras! Har lite frågor också..

Kan du länka till ett sånt här test? Hittade det här (länk) testet där Phenom utklassar C2D i Fear i upplösningen 1680x1050, medan i 1920x1080 är det mera jämnt. Kan det vara ett exempel på det? Och kan du länka till något som styrker ditt resonemang angående cachen? Är inte så att jag misstror dig eller nåt, vill bara veta var du har hämtat din info ifrån.

Kan definitivt vara ett exempel på detta. Den första recensionen som kom ut visade ju att Phenom II var bättre än i7 920 vid högre upplösningar i vissa spel.

http://www.hwbox.gr/showthread.php?t=3189&garpg=23
http://www.hwbox.gr/showthread.php?t=3189&garpg=28

Det finns fler exempel men jag orkar inte leta mer. Skillnaderna är knappast stora men visar ändå att Phenom II inte på något sätt är en dålig processor och klarar av alla spel galant.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk

Så iprincipen så är AMD Phenom II bättre just nu i spelande? jag har som sagt amd 3800+ x2 2.0 1 gig ram ati hd 4850, gta IV fungerar, men det laggar.. det är grafikkortet som håller uppe allt typ -_-.. Vill så gärna ha bra dator nu när man har pengarna, men får alltid ångest om vilka delar man ska köpa, och här på sweclockers är det ju väldigt bra med hjälp så tackar för alla svar och hoppas på fler svar

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge). RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 2133Mhz DOMINATOR PLATINUM SSD: OCZ Agility HDD: 3x Western Digital 3TB Moderkort: MSI Z77 MPOWER ATX Big Bang Military class 3 Grafikkort: GeForce GTX 680 4096MB EX OC