Permalänk
Medlem

phpBB

Tjenare!

Jag kör ett forum och har ett skumt problem som ingen verkar veta lösningen på så därför provar jag här där alla kompetenta människor brukar sitta.

Alltså..jag kör version 2.0.8 av phpBB (den senaste) och felet dyker upp när man försöker svara på eller lägga ett nytt inlägg.

Medd:
--------

Could not insert new word matches

DEBUG MODE

SQL Error : 1016 Can't open file: 'phpbb_search_wordmatch.MYD'. (errno: 145)

INSERT INTO phpbb_search_wordmatch (post_id, word_id, title_match) SELECT 994, word_id, 0 FROM phpbb_search_wordlist WHERE word_text IN ('test')

Line : 251
File : /home/web/wse15004/phpBB2/includes/functions_search.php

------------

Jag har provat att optimera och reparera databasen. Att byta ut functions_search.php osv utan att lyckas.

Nån som vet hur jag kan lösa detta blir min vän för alltid!

Visa signatur

-:NCR:-
Sveriges bästa film & spelforum! :)
Intel Celeron D 2,5Ghz, 512mb DDR, GeForce 6600GT, 19" TFT Samsung

Permalänk
Medlem

Troligtvis saknar du tabellen phpbb_search_wordmatch i databasen.

Permalänk
Medlem

det är inget fel bara att alla tabeller i databasen skapades inte när du instalerade, antingen går du dit själv och lägger till den eller så gör du bara om instalationen.

Permalänk
Hedersmedlem

Error 145 betyder att tabellen har kraschat och behöver lagas. Gå till ditt administrationsverktyg och kör SQL-frågan:

REPAIR TABLE phpbb_search_wordmatch;

Edit: Ser nu att du hade provat reparera "databasen". Har du provat reparera just den tabellen?

Edit2: Vilken version av MySQL kör du? Jag har för mig att det där problemet framför allt uppstod i en av de tidiga 4.0-versionerna. Kanske borde du uppgradera också.