Permalänk

Extern minneskortsläsare

Hej

Har köpt en Raspberry Pi och skulle därför behöva en minneskortläsare. Någon som kan tipsa om en bra minneskortläsare ? behöver inte vara någon värstinggrej utan behöver bara kunna skriva/läsa i hyfsad hastighet. Räcker med att det är någon form av adapter eller likande och ska såklart supporta SDHC kort. Skulle exempelvis en sån här funka ? http://www.dustinhome.se/product/5010225799/verbatim-minnesko...

Eller någon som har ett bättre tips ?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Varför behöver du en extern läsare?
Raspberryn har en egen, sen kan du ha extern lagring via USB. Smidigare så, tycker jag iallafall!

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Skrivet av Skingken:

Varför behöver du en extern läsare?
Raspberryn har en egen, sen kan du ha extern lagring via USB. Smidigare så, tycker jag iallafall!

Måste kunna lägga in OS osv från en av mina datorer till minneskortet för att kunna köra den i Raspberryn

Permalänk
Medlem
Skrivet av knubbsalen:

Måste kunna lägga in OS osv från en av mina datorer till minneskortet för att kunna köra den i Raspberryn

Har du ingen kompis som har en SD läsare? Eller skoldator?

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Skrivet av Skingken:

Har du ingen kompis som har en SD läsare? Eller skoldator?

Har en dator hemma men den delar jag med andra och orkar inte hålla på att springa fram och tillbaka när man vill formatera om osv.