Permalänk
Medlem

Router för 100/100

Hejsan ALLA

I dag har jag en PC med PFsense installerat, och den PC använder jag bara för router funktion. Eftersom den PC är ganska stor vill jag ha en bra router som kan klara 100/100 utan några problem.

Kan ni rekommendera nåt?

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Hej

Jag ser att jag har inte fått svar än. Då undrar jag:" Är den här router bra, som heter
D-link DSR-1000N?

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Kollade upp några recensioner för den där. Klicka

Den ser ju kompetent ut om än att det som vanligt verkar vara problem med hur mycket den orkar kräma ut i WAN-porten. Det är hjelt klart betydligt jobbigare för hårdvaran att hantera den trafiken än vad det är för en switch att bara trycka grejjerna genom bakplanet men det är samtidigt en ganska ointressant jämförelse eftersom det är två olika typer av utrustning. Så om du kan tänka dig att stänga av QoS och lite andra saker så kan du alltså maxa din 100mbit/s pipa om man ska tro på kommentarerna.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem

Kolla in nedan länk. Den visar maximal throughput för olika routrar. Matcha lämpliga mot din budget/dina behov.

http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/

Permalänk
Medlem

Skall du ha en billig router som presterar bra Netgear WNR3500L V2 Max 260Mbit alt D-Link Dir-657 max 330Mbit införskaffade en själv till min 250Mbit lina och den har inte däckat än.
Jag gav otroliga 279:- för den. Har en max thrughtput på ca 330Mbit snackar D-Linken nu. Webhallen som sålde ut dem tror de finns nån kvar annars kolla fyndvaror låg nån där för typ 230:- tror jag det var. Dock får jag bara full spruta på ena burken då den har Gigabitkort den andra har bara 100Mbit kort.
Vill du ha en Ubicom router köp D-Link.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Kör Netgear WNR3500L V2 med tomato på min 100/10-lina, fungerar utan några som helst problem. Vioa sladd pressar den ut 100/10, trådlöst kanske jag kommer upp i 50/10, men det är förbannat många kringliggande nätverk i mitt hus då också.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB