Återskapa data. Installerade om windows!

Permalänk

Återskapa data. Installerade om windows!

Hej, jag installerade idag om windows på en dator och innan installationen så kopierade jag över de mappar och filer som är viktiga för mig. Men en mapp missade jag eller så uteblev den på något sätt. Och den här mappen innehåller mycket viktiga filer. Det är .bin filer som innehåller bl.a nyckel till min slim läsare. Och mitt kretskort är sönder så om jag inte kan återskapa filerna med nyckeln så är min slim helt obrukbar. Jag installerade om windows som sagt och jag körde "delete" på hårddisken innan jag installerad. Är det möjligt för mig att återfinna dessa filer? Har just nu ett program som söker efter data och det heter Stellar Phoenix!

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Hej, jag installerade idag om windows på en dator och innan installationen så kopierade jag över de mappar och filer som är viktiga för mig. Men en mapp missade jag eller så uteblev den på något sätt. Och den här mappen innehåller mycket viktiga filer. Det är .bin filer som innehåller bl.a nyckel till min slim läsare. Och mitt kretskort är sönder så om jag inte kan återskapa filerna med nyckeln så är min slim helt obrukbar. Jag installerade om windows som sagt och jag körde "delete" på hårddisken innan jag installerad. Är det möjligt för mig att återfinna dessa filer? Har just nu ett program som söker efter data och det heter Stellar Phoenix!

Har du intallerat programmet på din nyligen ominstallerade dator? Om du ska nån chans alla stt få tag i nåt så ska inte använda disken nåt mer. Koppla in den i en annan dator så du inte bootar på den. Och sedan söker du från den datorn

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wartech:

Hej, jag installerade idag om windows på en dator och innan installationen så kopierade jag över de mappar och filer som är viktiga för mig. Men en mapp missade jag eller så uteblev den på något sätt. Och den här mappen innehåller mycket viktiga filer. Det är .bin filer som innehåller bl.a nyckel till min slim läsare. Och mitt kretskort är sönder så om jag inte kan återskapa filerna med nyckeln så är min slim helt obrukbar. Jag installerade om windows som sagt och jag körde "delete" på hårddisken innan jag installerad. Är det möjligt för mig att återfinna dessa filer? Har just nu ett program som söker efter data och det heter Stellar Phoenix!

delete? menar du att du formatera den? då är det nog hopplöst att hitta bin filerna, finns ju företag som kan hitta sånt, men det kostar dock.

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

delete? menar du att du formatera den? då är det nog hopplöst att hitta bin filerna, finns ju företag som kan hitta sånt, men det kostar dock.

Jag använde Windows funktion där man raderar partitioner innan man börjar installers

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

delete? menar du att du formatera den? då är det nog hopplöst att hitta bin filerna, finns ju företag som kan hitta sånt, men det kostar dock.

Om man bara har formaterat så går det "oftast" att få tillbaka filerna med undeleprogram. Men har man installerat Windows på sin nyformaterade disk och dessutom använt den så är chansen att få tillbaka några filer väldigt små

Permalänk
Medlem

1. rör inte disken
2.stoppa in den i en annan dator
3. kör ett recovery program som även klarar av att söka efter raw filer

"getdataback NTFS" är ett billigt och enkelt program
easus data recovery är annars rätt bra

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wartech:

Jag använde Windows funktion där man raderar partitioner innan man börjar installers

Skickades från m.sweclockers.com

så du har inte formaterat?

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

så du har inte formaterat?

Nej!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean