Studiohögtalare - Runt 2000kr

Permalänk
Medlem

Studiohögtalare - Runt 2000kr

Tjenare!

Har tröttnat på mitt Corsair SP2500 system och saknar mina aktiva 2.0 högtalare jag hade från hifiklubben. Dock så när jag sålde dom så lovade jag mig själv att fråga om råd om lite mer "riktiga" högtalare.

Så jag undrar, vad för studiohögtalare får jag för runt 2000kr?

Förövrigt så kör jag med ett Asus Xonar STX ljudkort.

Tacksam för svar.

Mvh,
David

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Menar du studiomonitorer som gör ljudet så neutralt som möjligt, eller menar du vanliga högtalare med maffig bas och diskant osv?

Permalänk
Medlem

Så naturligt som möjligt!

Skrivet av friskybob:

Menar du studiomonitorer som gör ljudet så neutralt som möjligt, eller menar du vanliga högtalare med maffig bas och diskant osv?

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubadai:

Så naturligt som möjligt!

Jag är absolut ingen expert men jag kör på M-Audio Studiophile BX5 D2 tillsammans med ett Line6-ljudkort (som jag dock inte är jätte nöjd med). Är kanonnöjd! Har du ljuddkort med telepluggar så låter de 10ggr bättre än ett Logitech-system för samma peng.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tycker du ska hålla koll på b stock prylar på Thomann och slå till när det finns nått passande där eller så går du upp till 3000kr klassen och får nått som har 8or i basen för det är det minsta man bör ha om man ska kunna kalla det fullregister.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.