Klipsch F3 vs Heco Music Style 800?

Permalänk
Medlem

Klipsch F3 vs Heco Music Style 800?

Vill byta ut mina F3or mot något med mildare och mer avrundad diskant utan att tappa för mkt bas och tryck.
har tidigare varit inne på B&W DM683 men de är på tok för dyra tyvärr även om jag gillar "det ljudet"

Någon här som har erfarenhet av denna nya seriemodell från Heco ?
eller kanske någon liknande Heco golvare som har nästan identiskt ljud som music style 800?
Går det att generalisera hur ett typiskt "Heco-ljud" är kanske ?
vill gärna ha kraftigt avrundad diskant som man inte blir lyssningstrött med efter 5 min.

Har ett rum på 35 kvadrat och lyssnar på ALLT (dock mest elektronisk musik) förutom den skrikigaste deathmetal, dubstep och opera
och lyssnar ENDAST via Grooveshark som är 192 kbit/s om nu det spelar in, dvs högtalare som inte är förlåtande mot dålig kvalla på låtar är kanske mindre lämpligt.

HK 970
Asus Xonar Essence STX
är mina övriga prylar.

Vet att skaffa sig en egen uppfattning är bäst men nu vill jag höra era erfarenheter OCKSÅ tack på förhand!

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Avstängd

utan att läsa igenom din text hade jag hellre gått på klipsh istället för det billigare märket Heko alla dagar i veckan

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Skrivet av thompi8:

utan att läsa igenom din text hade jag hellre gått på klipsh istället för det billigare märket Heko alla dagar i veckan

Heco är inget skitmärke, delar i dd flesta fallen både element och filterkomponenter från canton.

Är riktigt prisvärda, men måste dock av egna erfarenheter rekommendera dig att köpa det som du vill ha istället för att kompromissa med andra modeller

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Heco är inget skitmärke, delar i dd flesta fallen både element och filterkomponenter från canton.

Är riktigt prisvärda, men måste dock av egna erfarenheter rekommendera dig att köpa det som du vill ha istället för att kompromissa med andra modeller

Skickades från m.sweclockers.com

joo jag förstår det, men för att veta om dessa är vad jag vill ha utan att lyssna själv så tänkte jag höra här om någon hört dessa eller andra Heco som har väldigt snarlikt ljud

om de är väldigt vassa och ljusa i karaktären tex.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av undrande:

joo jag förstår det, men för att veta om dessa är vad jag vill ha utan att lyssna själv så tänkte jag höra här om någon hört dessa eller andra Heco som har väldigt snarlikt ljud

om de är väldigt vassa och ljusa i karaktären tex.

Skulle rekomendera dig www.minhembio.com för dessa frågor. , jag skälv sitter rätt mycket o kollar in va folk har för något, och kollar du prisjakt på dessa högtalare då får du troligen fler träffar där en här

Lycka till jag har skälv lyssnat mer på klipsh en heco

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompi8:

Skulle rekomendera dig www.minhembio.com för dessa frågor. , jag skälv sitter rätt mycket o kollar in va folk har för något, och kollar du prisjakt på dessa högtalare då får du troligen fler träffar där en här

Lycka till jag har skälv lyssnat mer på klipsh en heco

de finns ej på prisjakt förutom 1 ställe och 0 info i trådar osv då de är relativt nya för marknaden tyvärr.
har kollat på minhembio forum redan men finns inge mer info där tyvärr.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold