Permalänk
Medlem

Konstig vit ruta på skrivbordet.

Jag har haft ett problem under en tid med min dator som jag inte har lyckats hitta någon lösning på. Ungefär 10 sekunder efter jag har startat datorn så dyker det upp en liten vit kvadrat i vänstra hörnet av skärmen, det händer inget om man klickar på den och den stannar bakom öppnade program. Jag skulle väldigt gärna vilja ha hjälp med detta problemet då det irriterar mig ganska mycket. Tack i förväg för hjälpen.

Bild: http://fuskbugg.se/dl/0UVMRU/problem.jpg

Visa signatur

Fractal Design Define S || ASUS PRIME Z390-A || Intel Core i7-9700K || ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB || Corsair Hydro H100i RGB Platinum || Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Har du några "skumma" programvaror (typ adware) installerat på din dator? Isåfall, avinstallera allt du inte behöver och program du vill ha kvar så uppdaterar du där det är möjligt.

Nu vet jag inte om det är datorn du har i signatur som har problemet, men jag kan tänka mig att en "märkesdator" med en massa bloatware installerat från början kan ha ett sånt här problem.

Använder du Internet Explorer så kolla också tillägg/add-ons vad där finns, prova inaktivera tillägg och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon181280:

Har du några "skumma" programvaror (typ adware) installerat på din dator? Isåfall, avinstallera allt du inte behöver och program du vill ha kvar så uppdaterar du där det är möjligt.

Nu vet jag inte om det är datorn du har i signatur som har problemet, men jag kan tänka mig att en "märkesdator" med en massa bloatware installerat från början kan ha ett sånt här problem.

Använder du Internet Explorer så kolla också tillägg/add-ons vad där finns, prova inaktivera tillägg och se om det hjälper.

Tack för hjälpen jag ska se om det fungerar.

Visa signatur

Fractal Design Define S || ASUS PRIME Z390-A || Intel Core i7-9700K || ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB || Corsair Hydro H100i RGB Platinum || Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har du testat att stänga spotify?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.