vars sätter jag in headsetet I mitt Xbox 360 ?

Permalänk

vars sätter jag in headsetet I mitt Xbox 360 ?

Hej jag har kopplat in mitt Xbox360 till pc skärmen, eftersom skärmen inte har uttag till högtalare eller inbyggd så måste jag använda headset, men vet inte vars jag ska koppla in det ? (Har inget Xbox360 headset, bara vanligt). Om det inte går, kan man använda mitt Kniect som högtalare ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem

Vet inte ritkigt vad du har för prylar men:
Om du har en sladd/adapter till xbox:en som ger optiskt + RCA ljud kan du använda en RCA till 3,5mm adapter och koppla in där.
Annars är det handkontrollen eller koppla via en förstärkare eller liknande som gäller.
Kinect är och har inga högtalare.

Permalänk
Medlem

Vad du behöver för tillbehör beror helt och hållet på vad du har för headset. Är de multi-platform?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Crozh:

Vad du behöver för tillbehör beror helt och hållet på vad du har för headset. Är de multi-platform?

Skickades från m.sweclockers.com

ehh..... det är 3,2 mm utag mer vet jag int`, vad är en multi-platform ?

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

ehh..... det är 3,2 mm utag mer vet jag int`, vad är en multi-platform ?

Att de är till för att användas på både PC och konsol t.ex.

Permalänk
Skrivet av Crozh:

Att de är till för att användas på både PC och konsol t.ex.

det är den inte )>

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Rekordmedlem

Du behöver ett xbox kompatibelt headset eller så får du använda en xbox headsetsadapter eftersom de använder en helt egen kontakt ( för att tjäna mera pengar ) de är billigast på Ebay men finns hos de flesta som säljer x box & tillbehör.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.