Logitech Ultrathin Touch Mouse T630

Permalänk
Melding Plague

Logitech Ultrathin Touch Mouse T630

Schweiziska Logitech kombinerar mus och styrplatta i Ultrathin Touch Mouse T630, som med stöd för gester ska passa särskilt bra till Windows 8. SweClockers undersöker det nya pekdonet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra recension! Fler tillbehörsrecensioner vore inte fel!
Btw, den här musen gör ju inte direkt skäl för sitt namn... Ultrathin? Really?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Bra recension! Fler tillbehörsrecensioner vore inte fel!
Btw, den här musen gör ju inte direkt skäl för sitt namn... Ultrathin? Really?

Skulle väl säga att 18mm är ganska tunt. Alldeles för liten för mina händer dock.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Skulle väl säga att 18mm är ganska tunt. Alldeles för liten för mina händer dock.

Det beror ju helt klart på vad man jämför med ^^ Det är ganska tunt för att vara en datormus, men det är ganska tjockt om man jämför med Apples externa pekplatta

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vompen:

Det beror ju helt klart på vad man jämför med ^^ Det är ganska tunt för att vara en datormus, men det är ganska tjockt om man jämför med Apples externa pekplatta

Men du får jämföra äpplen med äpplen. En pekplatta ska vara stillastående och inte hanteras mycket med handen utan ska tryckas och svepas på. Det ger lite olika möjligheter och begränsingar, man slipper helt optiken i pekplattan till exempel och den behöver inte formges efter en hand som ska använda den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Men du får jämföra äpplen med äpplen. En pekplatta ska vara stillastående och inte hanteras mycket med handen utan ska tryckas och svepas på. Det ger lite olika möjligheter och begränsingar, man slipper helt optiken i pekplattan till exempel och den behöver inte formges efter en hand som ska använda den.

True dat, very true. Men tycker fortfarande det är lite kul namn när de nästan är 2 cm "tjock" hehe, det går ju inte att inte jämföra med andra saker liksom

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

True dat, very true. Men tycker fortfarande det är lite kul namn när de nästan är 2 cm "tjock" hehe, det går ju inte att inte jämföra med andra saker liksom

Jämför man med vanliga datormöss är den extremt tunn. Min gamla G5'a är väl 5-7cm hög.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Jämför man med vanliga datormöss är den extremt tunn. Min gamla G5'a är väl 5-7cm hög.

Haha jag vet Men som sagt, man kan ju inte låta bli att jämföra med andra saker, jag kan iaf inte låta bli

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Designen var ju inte den finaste, men funktionen kanske är bättre..

Har själv "Magic Mouse" och är supernöjd. Känns ju som om vanliga möss är från stenåldern, när man använt den ett tag.
Lite jobbigt när man tvingas byta fram och tillbaka, men så får det väl vara tills det dyker upp en likvärdig till Windows.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd

"... Samma utveckling syns inte inom kategorin kringutrustning, som mer eller mindre stannat kvar på samma vikt och dimensioner som tidigare."

No shit? Kan ha att göra med att man fysiskt interagerar med kringutrustningen och behöver ha bra ergonomi i form av grepp och taktil feedback.
Att göra saker för lätta och för små skulle bara bli kass.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

"... Samma utveckling syns inte inom kategorin kringutrustning, som mer eller mindre stannat kvar på samma vikt och dimensioner som tidigare."

No shit? Kan ha att göra med att man fysiskt interagerar med kringutrustningen och behöver ha bra ergonomi i form av grepp och taktil feedback.
Att göra saker för lätta och för små skulle bara bli kass.

Lugn nu det var ett konstaterande, inte ett klagomål

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Hedersmedlem

Här är min åsikt om T630.

Jag köpte musen via Webhallen och lämnade tillbaka den rätt omgående. Det största problemet för mig var storleken. Det fanns inget vettigt sätt att greppa musen med handen p.g.a musens minimala storlek och då har jag verkligen små kvinnohänder. En man, eller kvinna, med normalstora till stora händer borde således har ännu större bekymmer än mig.

Sen gick inte musen att använda mot mjukt underlag, typ i sängen där jag oftast använder min Ultrabook. Hur själva "touchfunktionerna" fungerar kan jag inte riktigt yttra mig om då jag inte använde den tillräckligt. För min del fick det bli en Microsoft Arc istället.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Den har en snygg design, men den verkar inte så bekväm.

Permalänk
Medlem

OK.. kort
"väldigt ojämn accelerationskurva och dålig precision"
Tydligen lite problematisk touch-function.
edit: Klarar inte mjukt underlag enl. Überklass (vilket en portabel mus iaff är LITE mer tänkt att klara).

Jäsikens bottennapp MAO... kontor eller inte.

Permalänk
Medlem

Vill folk verkligen ha det här? Finns det någon mening öht med produkten?!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Bra recension! Fler tillbehörsrecensioner vore inte fel!
Btw, den här musen gör ju inte direkt skäl för sitt namn... Ultrathin? Really?

Instämmer! Tack för recensionen Sweclockers! Tycker den verkar bra för exempelvis studerande eller resande tjänstemän, som måhända behöver arbeta med datorn i kollektivtrafiken med begränsad yta och/eller begränsad elåtkomst. Inget för mig kanske, men jag tror säkert den passar somliga.

Visa signatur

Om man bara kunde få katterna att låta bli mina chiliplantor och mina kablar.

Permalänk
Medlem

nice att kunna parkoppla via BT med två devices samtidigt och kunna switcha så man slipper para ihop dem varje gång man bytt.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Otroligt snygg, liten, lätt, Bluetooth, USB laddningsbar - så prefekt att ta med sig.
Var i en butik för att köpa den och begärde att få packa upp den där för att få känna på den.
Kändes som handen inte kunde vila på den och det kanske skulle kunna bli ansträngande att använda den, så blev så tveksam så köpte den inte
Men man måste nog använda den lite mer för att kunna ge ett rättvist utlåtande.

Visa signatur

VISA med minst 1% Cashback på ALLT du handlar - ÖVERALLT! Använd min länk - få 200kr! https://www.refunder.se/b/54ef91636f489

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Vill folk verkligen ha det här? Finns det någon mening öht med produkten?!

Det är nytt, det folket vill ha tydligen. Spelar ingen roll om det är bra eller inte, ny teknik är coolt att äga!

Permalänk
Medlem

Playstation 4

Tror ni denna fungerar med Playstation 4? Den slimmade snygga looken och det faktum att man kan switcha mellan 2 olika enheter gör den väldigt intressant. Bluetooth är ju universiellt så jag kan inte se att det skulle innebära något problem. Men man vet aldrig, annars får man väl köpa och prova och sedan lämna tillbaka den på ångerrätt.