Spotify gratis för mobil.

Permalänk

Spotify gratis för mobil.

http://www.gp.se/kulturnoje/1.2207314-gratis-spotify-aven-i-m...

Läste detta idag, och det verkar inte som att det är så många som vet om det, så jag tänkte bara dela med mej av info!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GoldenFan:

http://www.gp.se/kulturnoje/1.2207314-gratis-spotify-aven-i-m...

Läste detta idag, och det verkar inte som att det är så många som vet om det, så jag tänkte bara dela med mej av info!

Stämmer dock inte helt, man får en (rätt sketen) radioversion av Spotify så man kan inte välja låter själv. När det gäller surfplattor kan man dock välja låter och spellistor som på datorn.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Stämmer dock inte helt, man får en (rätt sketen) radioversion av Spotify så man kan inte välja låter själv. När det gäller surfplattor kan man dock välja låter och spellistor som på datorn.

Är samma funktion som funnits i USA/UK Spotify hur länge som helst?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m4gnify:

Är samma funktion som funnits i USA/UK Spotify hur länge som helst?

Det har väl inte funnits en gratistjänst på mobiler i USA eller? Hur som helst får man lyssna på reklam och på mobilen kommer det fungera som radio där man bara kan välja genre. På surfplattan kan man välja låter och spellistor men man får stå ut med reklam (vilket jag inte gör).

Från Swedroid:

"Under ett evenemang idag har Spotify meddelat att musikströmningstjänsten kommer bli tillgänglig gratis även på mobiler och surfplattor. Gratistversionen för mobiler är reklamfinansierad och kommer släppas för både Android och IOS.

Gratisanvändare kommer inte kunna välja enskilda låtar att spela utan får en slags automatiskt ihopsatt radiostation med en samling låtar. Dessa stationer med blandade låtar ska kunna baseras på en skiva, en artist eller spellista.

Premium-läget kommer fortsätta som vanligt och exempelvis innebära fördelar i form av ingen reklam, manuell kontroll över uppspelningen och möjligheten att spara låtar lokalt. Avslutningsvis har Spotify numera legendariska gruppen Led Zeppelin i sitt bibliotek, vilket de är ensamma om bland strömningstjänsterna.

Uppdatering: Gratisversionen av Spotify på surfplattor kommer fungera precis som på datorer. Användare kommer inte vara begränsade till ”radiostationer” utan kan välja låtar fritt."

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hur ska dom kunna veta om det är en surfplatta eller mobil som kör programmet? Vissa har väl exakt samma operativsystem?

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Stämmer dock inte helt, man får en (rätt sketen) radioversion av Spotify så man kan inte välja låter själv. När det gäller surfplattor kan man dock välja låter och spellistor som på datorn.

Vad jag förstått kommer man åt sina playlists men de är låsta till shuffle?
Perfekt för min del isåfall, jag kör alltid shuffle ändå.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Det har väl inte funnits en gratistjänst på mobiler i USA eller? Hur som helst får man lyssna på reklam och på mobilen kommer det fungera som radio där man bara kan välja genre. På surfplattan kan man välja låter och spellistor men man får stå ut med reklam (vilket jag inte gör).

Inte säker, därför jag frågade. Det har ju funnits nånting i USA som varit gratis men som inte fanns här, men kommer inte ihåg vad det är. Obegränsad lyssning (dator) kanske? Är väl max 20h här iirc

Permalänk
Avstängd

Man e bra snål om man använder men inte pröjsar för spotify.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zer0x:

Hur ska dom kunna veta om det är en surfplatta eller mobil som kör programmet? Vissa har väl exakt samma operativsystem?

Program kan avläsa exakt vilken platta/mobil man sitter med.

Skrivet av Json_81:

Vad jag förstått kommer man åt sina playlists men de är låsta till shuffle?
Perfekt för min del isåfall, jag kör alltid shuffle ändå.

Läste det precis på Spotifys så det verkar stämma. Jag skulle däremot tröttna på shuffle direkt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Vad jag förstått kommer man åt sina playlists men de är låsta till shuffle?
Perfekt för min del isåfall, jag kör alltid shuffle ändå.

Stämmer!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Och när ska idioterna lära sig att det finns WP?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Och när ska idioterna lära sig att det finns WP?

Skickades från m.sweclockers.com

+1, Windows Phone har vuxit såpass att det börjar närma sig iPhone. Man kan ju tycka att det borde börja vara en självklarhet att appar som görs till både Android och iPhone görs till även WP.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Stämmer!

Skrivet av Kent:

Det har väl inte funnits en gratistjänst på mobiler i USA eller? Hur som helst får man lyssna på reklam och på mobilen kommer det fungera som radio där man bara kan välja genre. På surfplattan kan man välja låter och spellistor men man får stå ut med reklam (vilket jag inte gör).

Från Swedroid:

"Under ett evenemang idag har Spotify meddelat att musikströmningstjänsten kommer bli tillgänglig gratis även på mobiler och surfplattor. Gratistversionen för mobiler är reklamfinansierad och kommer släppas för både Android och IOS.

Gratisanvändare kommer inte kunna välja enskilda låtar att spela utan får en slags automatiskt ihopsatt radiostation med en samling låtar. Dessa stationer med blandade låtar ska kunna baseras på en skiva, en artist eller spellista.

Premium-läget kommer fortsätta som vanligt och exempelvis innebära fördelar i form av ingen reklam, manuell kontroll över uppspelningen och möjligheten att spara låtar lokalt. Avslutningsvis har Spotify numera legendariska gruppen Led Zeppelin i sitt bibliotek, vilket de är ensamma om bland strömningstjänsterna.

Uppdatering: Gratisversionen av Spotify på surfplattor kommer fungera precis som på datorer. Användare kommer inte vara begränsade till ”radiostationer” utan kan välja låtar fritt."

Skrivet av Kent:

Stämmer dock inte helt, man får en (rätt sketen) radioversion av Spotify så man kan inte välja låter själv. När det gäller surfplattor kan man dock välja låter och spellistor som på datorn.

Då är detta underbart Använder alltid shuffle Änvänder mej av radion en hel del också.

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

+1, Windows Phone har vuxit såpass att det börjar närma sig iPhone. Man kan ju tycka att det borde börja vara en självklarhet att appar som görs till både Android och iPhone görs till även WP.

här i Finland har iaf WP varit om iPhone sedan 610 släpptes. Iom 520 blev det ännu större. I skolan har sgs alla 520/620/610.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Borde det inte gå att köra in typ ParanoidAndroid eller liknande och göra så att Spotify körs i Tablet-mode? Skulle ju vara klockrent isåfall!

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk

Jag vill ha gratis till min Sonos! Men det går visst inte för sig...

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuiceU:

Borde det inte gå att köra in typ ParanoidAndroid eller liknande och göra så att Spotify körs i Tablet-mode? Skulle ju vara klockrent isåfall!

Tyvärr har inget med detta att göra. Appen läser rätt av inte vilken dpi du kör. Men går säkert att lura på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Tyvärr har inget med detta att göra. Appen läser rätt av inte vilken dpi du kör. Men går säkert att lura på något sätt.

Det är nog inte helt omöjligt att den inte gör nej... Aja, finns alltid fyndiga utvecklare! Några lär ju lyckas

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Man e bra snål om man använder men inte pröjsar för spotify.

Hur är man snål?

spotify tjänar på sin reklam punkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

här i Finland har iaf WP varit om iPhone sedan 610 släpptes. Iom 520 blev det ännu större. I skolan har sgs alla 520/620/610.

Skickades från m.sweclockers.com

Hittade någon info från oktober där av alla telefoner i världen som såldes så var 4 % WP och 14 % iPhone

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |