Kräva lösenord för att använda kameran? (Ipad)

Permalänk
Medlem

Kräva lösenord för att använda kameran? (Ipad)

Tjena Sweclockare!

Jag har en Ipad på jobbet som jag vill låsa kameran på så den bara går att använda med lösenord. Är inte bekant med Apples produkter, går det att ordna på något vis?

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Fick samma fråga på jobbet för några veckor sedan, sökte på det som en tok men kunde ej hitta något.

Så om någon har en aning så uppskattar även jag ett svar.

/MVH Noggiman

Visa signatur

_______________________

Patience is a virtue

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

Tjena Sweclockare!

Jag har en Ipad på jobbet som jag vill låsa kameran på så den bara går att använda med lösenord. Är inte bekant med Apples produkter, går det att ordna på något vis?

Kan man inte ställa in begränsningar i inställningar? Går i alla fall att ställa in så man inte kommer åt vissa appar (t.ex. app store) eller göra in app purchases där. Har inte min iPad tillhanda just nu så kan inte kolla själv tyvärr.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
99:e percentilen

Ja, det går! Har sett en kompis som har det (dock ej på Camera).

Du måste nog jailbreaka för att kunna göra det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

Tjena Sweclockare!

Jag har en Ipad på jobbet som jag vill låsa kameran på så den bara går att använda med lösenord. Är inte bekant med Apples produkter, går det att ordna på något vis?

Har inte en iPad själv, men det borde väl finnas en/flera appar i app store som gör detta?
Finns hundratals till Android, konstigt om det inte finns till iOS också då tycker jag..

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Du kan stänga av kameran helt och hållet, men inte att det kommer upp en login när den försöker startas, så vitt jag vet.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Att jailbreaka är nog inte aktuellt, de som är IT-ansvariga "högre upp" på jobbet skulle nog inte tycka om det.

Att stänga av kameran skulle funka, så länge det inte är jättekrångligt att få igång den igen. Kan tillägga att det är yngre barn som använder Ipaden, så om det fanns nåt sätt att ta bort alla genvägar och ikoner till kamera-appen skulle det nog fungera lika bra.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

Tack för alla svar! Att jailbreaka är nog inte aktuellt, de som är IT-ansvariga "högre upp" på jobbet skulle nog inte tycka om det.

Att stänga av kameran skulle funka, så länge det inte är jättekrångligt att få igång den igen. Kan tillägga att det är yngre barn som använder Ipaden, så om det fanns nåt sätt att ta bort alla genvägar och ikoner till kamera-appen skulle det nog fungera lika bra.

Inställningar/Allmänt/Begränsningar och tryck bort kameran.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Inställningar/Allmänt/Begränsningar och tryck bort kameran.

Okej, tack för hjälpen

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.