Kan inte få in Filmer från min Galaxy S II, hjälp!

Permalänk
Medlem

Kan inte få in Filmer från min Galaxy S II, hjälp!

EN liten enkel fråga.

Jag har fått nyss en S II'a av min bror och jag har tagit filmer och bilder mycket och då vill jag ju såklart få in de in till min dator.

Men problemet är att min dator eller moderkortet jag har har inge bluetooth och då vart det hela svårt, men så jag kopplade in mobilen in i datorn via USB och då har jag storage så jag flyttade in 2 klipp in till SD kortet och skapade en mapp där som heter Filmer. Men i mobilen så ligger filmerna där men när jag ska kolla datorn så finns de inte där, hjälp tack.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

EN liten enkel fråga.

Jag har fått nyss en S II'a av min bror och jag har tagit filmer och bilder mycket och då vill jag ju såklart få in de in till min dator.

Men problemet är att min dator eller moderkortet jag har har inge bluetooth och då vart det hela svårt, men så jag kopplade in mobilen in i datorn via USB och då har jag storage så jag flyttade in 2 klipp in till SD kortet och skapade en mapp där som heter Filmer. Men i mobilen så ligger filmerna där men när jag ska kolla datorn så finns de inte där, hjälp tack.

Jag förstår inte riktigt, men testa med ADB istället. Aktivera USB-felsökning och kör "adb pull /sdcard/Filmer". Ladda ned miniSDKn från min guide i sign, adb finns i den. I övrigt används adb i princip som fastboot (fast inte i bootloadern, utan i OS), så kolla på instruktionerna för fastboot om du inte förstår.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Dropbox finns ju alltid som en trevlig lösning. Laddar automatiskt upp dina kamerabilder och filmer till din Dropbox som du sedan kan komma åt på datorn.

Permalänk
Medlem

Jag fick det och funka så det är lugnt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Jag fick det och funka så det är lugnt.

Hur?

Det är alltid bra att skriva ut lösning på ett problem, så andra kan söka på det.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hur?

Det är alltid bra att skriva ut lösning på ett problem, så andra kan söka på det.

Jag la in filmerna in till Movies mappen i mobilen genom att klicka på flytta och inte skapa en egen mapp i SD kortet och sedan lägga in filmerna för då enligt min upplevelse så hittar inte jag filmerna i den mappen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil