Permalänk
Medlem

HDMI splitta hur?

Ser att det skrivits en hel del om det, hittar ändå inte tråden med samma problem

Har hdmi uttag på tv och dator och sladd, bild och ljud kommer på dator och tv, men försöker sära eller splitta
Vill se ex filmen på tv och kunna jobba som vanligt med datorskärmen men det går inte

snälla förklara basic väldigt tydligt är ingen datanisse Med vänlig hälsning Matz

Permalänk
Medlem

Utöka skrivbordet eller vad det heter. Har min under ett högerklick på skrivbordet och screen resolution.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Windows knappen + p

Visa signatur

Haf 912 | I7 2600 | Phanteks PH-TC14PE | Asrock extreme 3 |
| LP 2x4GB | GTX 680 | Corsair Ax 650 | Qnix Qx2710 |

Permalänk
Medlem

Hmm...jag blir lite förvirrad av det du skriver men tolkar det som att du vill kunna köra TV och datorskärm parallellt via HDMI. Om källan är en och samma HDMI-utgång från din dator medför en splitt att du enbart får samma signal som når både TV och skärm. Du kan inte seriekoppla HDMI. I klartext, du behöver två HDMI-utgångar från ditt grafikkort för att hantera ditt önskemål.
Om du däremot kör tex DisplayPort kan du seriekoppla allt.

Jag rekommenderar dig till att köra DVI till skärmen och HDMI till TVn.

MVH

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Splitter ger alltid samma bild på båda.

Bäst är att koppla skärm och TV direkt till datorns grafikkort med separata kablar. Vi behöver vi veta mer om datorn om du vill ha detaljer.

Vad det är för grafikkort och helst också vilka portar den har?
Vilken typ av dator är det (stationär? bärbar? Mac? PC? annat?)?