Problem med Nvidia Surround

Permalänk
Medlem

Problem med Nvidia Surround

Hej!

Jag har precis kopplat in mina nya tre skärmar och kör Nvidia Surround. Finns den någon möjlighet att få startmenyn på bara skärmen i mitten och även bara maximera fönster till en skärm?

Jag testade "Matrox PowerDesk" med det fungerade inte speciellt bra.

Hittade även denna bilden:

Men den inställningen har inte jag. Hur ska jag göra?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hmm det var konstigt, jag kör också Surround och har den inställningen.

Testa att avaktivera surround och aktivera det igen?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Hmm det var konstigt, jag kör också Surround och har den inställningen.

Testa att avaktivera surround och aktivera det igen?

Har provat det, två gånger. Har även senaste drivrutinerna.

Permalänk

Specs och OS tack

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem

Inaktivera Surround och kör det som tre separata skärmar? Bara att sätta mittskärmen till primär så får du startmenyn där..

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Specs och OS tack

Gigabyte gtx 770
i5 4670K
Gigabyte Z87X-D3H
Corsair Vengeance 8GB

Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av lille7:

Inaktivera Surround och kör det som tre separata skärmar? Bara att sätta mittskärmen till primär så får du startmenyn där..

Men då kan man väl inte spela på alla skärmarna?

Permalänk

Oj ett GTX 770 för vilken upplösning? Klicka ur maximize to all displays så för du maximering på en skärm. Testa att klicka av och på confine taskbar to central display det bör fungera.

EDIT: jag verkar trött förstår ditt problem nu, du måste rensa ut drivrutinerna ordentligt. Antar att du inte kört surround förut och precis fixat det? Ta bort all med driver cleaner och prova igen

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A-T-E:

Men då kan man väl inte spela på alla skärmarna?

Nej, då får man aktivera Surround innan man startar spelet, så det blir lite extra jobb, men som andra i tråden föreslog, rensa ut drivrutinerna och installera nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Oj ett GTX 770 för vilken upplösning? Klicka ur maximize to all displays så för du maximering på en skärm. Testa att klicka av och på confine taskbar to central display det bör fungera.

EDIT: jag verkar trött förstår ditt problem nu, du måste rensa ut drivrutinerna ordentligt. Antar att du inte kört surround förut och precis fixat det? Ta bort all med driver cleaner och prova igen

Kör i 5670x1080.
Kan tyvärr inte hitta dom inställningarna du pratar om. Ska prova med driver cleaner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lille7:

Nej, då får man aktivera Surround innan man startar spelet, så det blir lite extra jobb, men som andra i tråden föreslog, rensa ut drivrutinerna och installera nya.

Okej, då förstår jag. Ska prova att rensa drivrutinerna och installera nya.

Permalänk
Medlem

Ominstallerade Drivrutinerna och allt fungerar nu. Tack för all hjälp!