Apple redigerar bort fula delar från reklambilder av iPhone 6

Permalänk
Medlem

Apple redigerar bort fula delar från reklambilder av iPhone 6

http://www.theverge.com/2014/9/16/6209759/apple-has-an-embara...

Citat:

Even Apple’s own official iPhone 6 press images have been altered. We get it, nobody wants unsightly bulges, least of all Apple’s latest iPhone 6 smartphone, but it shouldn’t just vanish into thin air. You can view all of Apple’s attempts to hide its iPhone 6 bulge in the gallery below.

Är det här tillåtet?!

Tvivlar.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll. Wow kameran sticker ut 1mm för att man ville ha skalet lite tunnare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Vad spelar det för roll. Wow kameran sticker ut 1mm för att man ville ha skalet lite tunnare.

Falsk marknadsföring? Varför visar dom den inte i sina bilder för?

Permalänk
Inaktiv

Skulle de photoshoppa reklamexemplaren! NÄ INTE DÅ. Alla gör det, hela tiden. Apple använde ju photoshoppade konstiga händer förut för att få telefonen att se bättre ut (kommer ej ihåg om det var större eller mindre).

Det är tillåtet. Kolla bara på bilderna på hamburgarna nästa gång du är på McDonalds. Dessutom har de bilder på hemsidan där det tydligt syns att linsen sticker ut.

Detta ser ut som vanligt The Verge måste skriva mer om Apple då de gillar Apple rutin.

Permalänk
Medlem

Clickbait. De hade väl inga bättre nyheter att ta upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Falsk marknadsföring? Varför visar dom den inte i sina bilder för?

Jag fick ingen sjungandes Zlatan i min Volvo när jag beställde. Riktigt dåligt.

Det handlar nog mer om att bilderna är tagna med rätt vinklar. Inte alla bilder, men några.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Jag fick ingen sjungandes Zlatan i min Volvo när jag beställde. Riktigt dåligt.

Det handlar nog mer om att bilderna är tagna med rätt vinklar. Inte alla bilder, men några.

Sjunger han bra?

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Rest in pepperonis deras egna vattenpass, kommer ej bli rakt med kamerabulan.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Rest in pepperonis deras egna vattenpass, kommer ej bli rakt med kamerabulan.

Ajdå. Vattenpasset är helt avgörande för mig. Blir ingen Iphone 6 mao

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Falsk marknadsföring? Varför visar dom den inte i sina bilder för?

Kameran syns sticka ut på bilderna av dem på Apple's hemsida med, har synts sedan dag 1. Att det inte syns på just dessa exempelbilder (som också finns på deras hemsida) är endast för att beskriva hur tunn den är, så det finns ingen falsk marknadsföring i det, de nämnde de själva t.o.m i presentations eventet de hade att den stack ut, så den är även marknadsförd med det.
Egentligen är linsen inte ens bortredigerad på dessa bilder, bilden är tagen i en vinkel så den inte syns.

http://www.apple.com/se/iphone-6/

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Kameran syns sticka ut på bilderna av dem på Apple's hemsida med, har synts sedan dag 1. Att det inte synt på just dessa exempelbilder (som också finns på deras hemsida) är endast för att beskriva hur tunn den är, så det finns ingen falsk marknadsföring i det, de nämnde de själva t.o.m i presentations eventet de hade att den stack ut, så den är även marknadsförd med det.
Egentligen är linsen inte ens bortredigerad på dessa bilder, bilden är taken i en vinkel så den inte syns.

http://www.apple.com/se/iphone-6/

Jag tror på vad du säger. Förutom det fetmarkerade. Hur är bilden tagen isf? Och varför kunde dom inte visa något som faktiskt är där?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Jag tror på vad du säger. Förutom det fetmarkerade. Hur är bilden tagen isf? Och varför kunde dom inte visa något som faktiskt är där?

Ta den här bilden (som är en av de bilder som tas upp) och studera den noga

Den är tagen på väldigt nära håll med volymknapparna mot dig, kameralinsen sticker ut 1mm på den andra sidan (den bortre) som du ser på den här bilden

så den syns inte

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Tycker inte det har så stor betydelse. Då tycker jag det var värre när de hade photoshopat bevismaterial i rätten mot samsung för att få produkterna att se mer lika ut.

Permalänk
Medlem

Det är vidrigt, men alla håller på så.
Exempelvis spenderas det 6timmar att fixa så att en donken burgare ser aptitlig ut inför fotografering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Ta den här bilden (som är en av de bilder som tas upp) och studera den noga [...] Den är tagen på väldigt nära håll med volymknapparna mot dig, kameralinsen sticker ut 1mm på den andra sidan (den bortre) som du ser på den här bilden [...] så den syns inte

The Power of Denial?
Bilden, och jag skulle inte bli förvånad om den var helt datorgenererad, har inget som tyder på stor betraktningsvinkel där perspektivet kan dölja horisonten så vitt jag kan se. Är övertygad om att bilden är manipulerad av estetiska skäl.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av henkiii:

Det är vidrigt, men alla håller på så.
Exempelvis spenderas det 6timmar att fixa så att en donken burgare ser aptitlig ut inför fotografering.

Och det till och med limmas dit frö på brödet för att se så estetiskt ut som möjligt, plus att hamburgaren hålls upprätt korrekt med hjälp av vanliga tandpetare...

Det går iofs att be om en hamburgare som ser ut som bilden, men efter några försök och säkerligen en hel del frustration i köket, ska man nog akta sig för att äta den efteråt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur var det med Nokias/Microsofts filmsnutt som skulle visa videokvaliteten hos Lumia, den var filmad med en helt annan kamera som syntes som en spegling i filmen. http://www.theverge.com/2012/9/5/3294545/nokias-pureview-ads-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Hur var det med Nokias/Microsofts filmsnutt som skulle visa videokvaliteten hos Lumia, den var filmad med en helt annan kamera som syntes som en spegling i filmen. http://www.theverge.com/2012/9/5/3294545/nokias-pureview-ads-...

Vet inte riktigt vad det har med detta att göra men det var riktigt roligt, uselt & klantigt på samma gång.