HJÄLP:( Quake Live

Permalänk
Medlem

HJÄLP:( Quake Live

Tjena! Såg att Quake Live har kommit till steam och ojoj så mycket nostalgi i detta spel så jag ladda ner det! Men.. När jag ska kolla efter servrar så var den lägsta pingen på en server 800?! På tyska servrar med?! Jag testade och gå in på en men det bara frös och laggar sen kickar dom mig för att jag inte kunde spela.. men det borde väl vara bättre ping när det är inom Europa eller? Eller är det något jag borde installera för att få bättre ping? Snälla jag behöver er hjälp jag vill så gärna spela detta spel:( Har inga bekymmer att spela andra spel som bara har multiplayer för då ligger jag på runt 30-60 i ping!

Tack på förhand
Robin

EDIT: Här kommer det en bild http://imgur.com/IzaQMi8 och såg även att en svensk server har hög ping?!

EDIT 2: NVM Jag löste det. Verkar som ingen hade någon lösning här:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

EDIT 2: NVM Jag löste det. Verkar som ingen hade någon lösning här:D

Är ju alltid snällt att posta lösningen i så fall, inte bara "jag löste det".

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Är ju alltid snällt att posta lösningen i så fall, inte bara "jag löste det".

Ja det är ju klart dumt av mig! Jag kollade runt på forum och det visade sig att man måste starta om routern samt datorn och då gick det!:) starta om datorn gick inte men när jag starta om routern så löste det sig!