Söker värdig ersättare till mitt Logitech G35 headset

Permalänk
Medlem

Söker värdig ersättare till mitt Logitech G35 headset

Tjenare.

Mitt logitech G35 headset som jag köpte för cirka 2 år sedan börjar ge med sig. Plasten som håller "leden" till min högra hörlur har gått sönder, så nu hänger den i endast ljudkabeln. Söker därför nytt headset runt tusenlappen.

Har varit lite skeptisk mot trådlösa headset, men efter allt jag läst så kanske jag kan tänka mig ett ändå. Inget krav dock. Mikrofon som är både "bra" och sitter fast på headsetet är ett stort plus.

Har varit nöjd med ljudet i mina nuvarande, så vill ju inte byta ner mig. Kommer mest att använda det till musik och även lite CSGO-lir samt tjöta lite i Skype.

Tacksam för alla tips och svar!

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk

Du borde skaffa ett par riktiga hörlurar och montera på en modmic. "Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet"

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

qh-90?

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Du borde skaffa ett par riktiga hörlurar och montera på en modmic. "Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet"

Det är ju också ett alternativ ja. Dock ligger som sagt budget på 1000 kr (+ - 200 kanske.)
Har du något bra tips?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Big Lars:

Det är ju också ett alternativ ja. Dock ligger som sagt budget på 1000 kr (+ - 200 kanske.)
Har du något bra tips?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256102
http://www.modmic.com/collections/frontpage

Blir typ 1350kr, men med mycket mer ljud för pengarna

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Om du letar efter ett skönt, snyggt och smidigt headset så skulle jag vilja lägga min röst på: http://www.razerzone.com/gaming-audio/razer-carcharias-for-xb... Har själv sådana, helt sjuk bra bas, riktigt snygga, ljudkontrollen är perfekt, sitter skönt även i långa perioder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zy77en:

Creative har jag hört en del gott om. Ska läsa lite recensioner om det. Tack

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Låter faktiskt rätt schysst ju. Testat lurarna själv eller är det bara ett "rekommenderat"?

Skrivet av zsebbez:

Om du letar efter ett skönt, snyggt och smidigt headset så skulle jag vilja lägga min röst på: http://www.razerzone.com/gaming-audio/razer-carcharias-for-xb... Har själv sådana, helt sjuk bra bas, riktigt snygga, ljudkontrollen är perfekt, sitter skönt även i långa perioder.

Något headset av märket Razer eller annat plastigt gamingmärke kommer jag inte spendera pengarna på. Tack för svar i alla fall!

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Creative har jag hört en del gott om. Ska läsa lite recensioner om det. Tack

Låter faktiskt rätt schysst ju. Testat lurarna själv eller är det bara ett "rekommenderat"?

Något headset av märket Razer eller annat plastigt gamingmärke kommer jag inte spendera pengarna på. Tack för svar i alla fall!

Köp QH-90/HyperX Cloud. Finns inte ett headset som är bättre i den prisklassen

Permalänk
Medlem

Astro A40

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Skrivet av Big Lars:

Låter faktiskt rätt schysst ju. Testat lurarna själv eller är det bara ett "rekommenderat"?

Jag äger inte ett par men jag har testat dem. Sitter själv på ett par DT-770, men det är över din budget

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

mycket bra val, kör med samma setup själv, fast med dom röda M50.
verkligen prisvärt, och sååå mycket bättre ljud i både lurar och mick än alla headsets i samma prisklass.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Populärt och bra headset är Sennheiser PC360.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=587879

Sennheiser är ju ett företag som jobbar med ljud i vanliga fall och inte några som gör "tillbehör till PC".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Creative har jag hört en del gott om. Ska läsa lite recensioner om det. Tack

Dom är faktist helt okej. Bra batteritid och bra mic...fixar man lite i inställningar så blir dom riktigt nice...man kan få dom sjukt bastunga om man vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Det är ju också ett alternativ ja. Dock ligger som sagt budget på 1000 kr (+ - 200 kanske.)
Har du något bra tips?

Jag hade kört på QH-90/HyperX Cloud, PC360 eller ATH-M50+ModMic.
QH-90/HyperX Cloud går för 699 kr just nu och är antagligen det bästa ljudet du kan få för så lite pengar.
PC360 är dyrare, men också bättre, själv tycker jag inte det är värt det.
ATH-M50+ModMic har bäst ljud och mic. Punkt.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zy77en:

Dom är faktist helt okej. Bra batteritid och bra mic...fixar man lite i inställningar så blir dom riktigt nice...man kan få dom sjukt bastunga om man vill

använder man EQ kan man få vilka hörlurar som helst att låta bastungt. sen om det låter bra eller inte är väl upp till var och en, men presonligen försöker jag hålla EQ så plan som möjligt.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jag äger inte ett par men jag har testat dem. Sitter själv på ett par DT-770, men det är över din budget

Hehe kollade upp DT-770 och var ju inte så mycket över budget. Kanske är värt att att spendera de extra pengarna? Hur stor ljudskillnad är det?

Skrivet av morxy49:

mycket bra val, kör med samma setup själv, fast med dom röda M50.
verkligen prisvärt, och sååå mycket bättre ljud i både lurar och mick än alla headsets i samma prisklass.

http://i.imgur.com/MU4Vw9z.jpg

Snyggt! Vart hittade du röda någonstans? Hittar bara vit och svart på NetOnNet

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Skrivet av Big Lars:

Hehe kollade upp DT-770 och var ju inte så mycket över budget. Kanske är värt att att spendera de extra pengarna? Hur stor ljudskillnad är det?

Skulle inte påstå att skillnaden är speciellt stor, båda lurarna är slutna och levererar bra ljud. Användningsområdet är väl det som avgör. Vissa säger att DT-770 inte lämpar sig lika bra för musik, något som jag inte märkt av. Vill du hålla dig till pengarna så är ATH-M50 ett bättre val. Håll lite koll när du köper lurar bara, det är viktigt att du kollar vilken impedans lurarna har (mäts i ohm). Är impedansen för hög (över 80) så är en extern hörlursförstärkare att rekommendera.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Jag undrar faktiskt samma sak, mitt g35 har nu pajat mer än vad jag klarar att laga det. Någon här kanske kan hjälpa till lite.
Webhallen har just nu AKG K551 för 999 kr, och jag väger mellan dem eller ATH-M50 för 1149. AKG:n känns lite mer som ett mobilheadset, verkar det som?
Hur tålig är ytan på M50:ns kuddar? Klarar de av skäggstubb bra (seriös fråga)?
Har en Blue Snowball, så jag behöver ingen mikrofon.

Ber om ursäkt om jag kapade tråden lite här, men nu sitter vi nästan i samma båt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Skulle inte påstå att skillnaden är speciellt stor, båda lurarna är slutna och levererar bra ljud. Användningsområdet är väl det som avgör. Vissa säger att DT-770 inte lämpar sig lika bra för musik, något som jag inte märkt av. Vill du hålla dig till pengarna så är ATH-M50 ett bättre val. Håll lite koll när du köper lurar bara, det är viktigt att du kollar vilken impedans lurarna har (mäts i ohm). Är impedansen för hög (över 80) så är en extern hörlursförstärkare att rekommendera.

Okej. Vad "sägs" DT-770 lämpa sig för då? Gaming?
Hade velat känna på ett par ATH-M50. Ser lite plastiga ut men i videorecensioner hörde jag att dom känns rätt high quality plast. Hoppas dom fungerar okej med CS GO också.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk

Kan inte rekommendera G930, tappar kontakten med headsetet i några sekunder då och då. Har tjänat mig väl i 2 år men nu verkar den blivit trött.

Visa signatur

PC:Z97-A, i5 4690k, Samsung Evo 850, GTX 980, Benq XR3500-skärm
CITERA FÖR SVAR! ^_^

Permalänk
Medlem

Verkar vara schysst pris på dom vita M50X hos proshop.se http://www.proshop.se/Horlurar-Headset/Audio-Technica-ATH-M50...
Billigaste M50 ligger på 958 inkl frakt på Prisjakt, så kanske är värt den där extra hundralappen? Kanske är tråkigt med vita dock.

EDIT: Kunde inte hålla mig så fick bli ett par vita Audio Technica ATH-M50X

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Ändra ljudinställningar?

Fick hörlurarna tidigare i veckan och är nöjd med dom. Hade däremot velat finjustera ljudet lite grann då jag är van vid det fylliga ljudet från mina G35 hörlurar till skillnad från dessa som låter lite mer instängt. (Bästa förklaringen jag har, hehe)

Hur går jag till väga för att justera ljudet på bästa sätt utan att "förstöra" det? Finns det något bra equalizer program där man kan köra någon liten ändring?
Är det någon som sitter med bra tips på extern ljudkort med volymkontroll osv så får ni gärna hojta till!

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

har sökt o läst på flera olika forums i några timmar, o nu jävlar har jag beställt, Audio Technica ATH-M50.
dock kändes d jobbigt o köpa en modmic på engång, så köpte en billigare variant som en polare använder, vilket funkar helt okey för han, Zalman Mikrofon.

även fast jag inte gjorde tråden, så tackar jag för era tips!

Permalänk
Medlem

Ljudkort

Hej igen. Tänkte ta upp det här istället för att starta en ny tråd.

Jag är på jakt efter ett nytt ljudkort. Internt verkar ju mest prisvärt (rätta mig om jag har fel) men även ett extern med volymkontroll hade varit fint.
Anledningen är väl helt enkelt att jag vill kunna pressa ut lite bättre ljud ur mina ATH-M50X och framförallt så vill jag få ut bättre ljud till min ModMic 4.0.
Testade att köpa ett billigt USB ljudkort för att få bort "static-noise" från mikrofonen och det hjälpte ganska mycket, men hade velat få det helt klockrent.

Min budget är rörlig mellan 400-1000 kr beroende på om det gör galet stor skillnad mellan ett ljudkort på 400 kr och 1000 kr.

EDIT: För övrigt är jag ingen galen finlirare när det gäller ljud så helst ska det ju vara så rimligt pris som möjligt.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"