Sämre FPS med nytt bättre grafikkort (GTX 680)

Permalänk

Sämre FPS med nytt bättre grafikkort (GTX 680)

Tjena alla datorentusiaster!

Nu är det så här att jag har pulat in ett "nytt"(GTX680) grafikkort i datorn vilket resulterade in en hyfsad uppgradering när det gäller FPS i bla CS:GO. Men helt plötsligt så började skärmen svartna lite då och då, efter att jag gjorde en uppdatering på drivrutinerna (Jag har även bytt tillbaka till den gamla drivrutinerna). Min FPS gick från 300~ till 60-150 och jag kan helt ärligt inte komma på vad problemet kan vara, så jag vänder mig till er intranätets hjältar.

Är er evigt tacksamma för svar!

Förbättrat rubrik §3.1
Visa signatur

:- )

Permalänk
Inaktiv

Har typ samma problem!
Fast min skärm svartnar aldrig, utan min fps beror på om min dator har haft en rolig uppstart eller om den hatar mig för att jag fött den till liv. Alltså min fps är också mellan 60-200 istället för 300 som jag alltid har annars. Den enda lösningen jag har fått fram är att Verifiera Game Cachen för CS:GO och boota om datorn alternativt fått installera om hela Steam.

Finns någon annan, mer permanent, lösning uppskattar även jag det!

(Min setup är i7-4790k och ett 280x)

Permalänk
Skrivet av anon184352:

Har typ samma problem!
Fast min skärm svartnar aldrig, utan min fps beror på om min dator har haft en rolig uppstart eller om den hatar mig för att jag fött den till liv. Alltså min fps är också mellan 60-200 istället för 300 som jag alltid har annars. Den enda lösningen jag har fått fram är att Verifiera Game Cachen för CS:GO och boota om datorn alternativt fått installera om hela Steam.

Finns någon annan, mer permanent, lösning uppskattar även jag det!

(Min setup är i7-4790k och ett 280x)

Ah det är sjukt skumt, kan tillägga att jag installerat om CS dock ej steam än.. Snart är väl enda lösningen en omformatering..

Visa signatur

:- )

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Operativsystem: Microsoft Windows 7 och senaste drivrutinerna
Processor: Intel Core i5 2500K
Processorkylare: Intel Standard
Moderkort: MSI
Minne: 2x 8 GB Corsair Dominator 1 600 MHz
Grafikkort: GTX 680
Hårddisk: Western Digital 500GB
Nätaggregat: XFX 750W
Övrig kylning: 1x240mm insug och 3x120mm utblås i lådan
Övriga komponenter: NEC DVD-brännare och Creative X-Fi ljudkort
Temperaturer: 68C processor med full belastning, kring 28C i lådan

Visa signatur

:- )

Permalänk
Medlem

Behöver man inte en 300hz skärm för att få 300fps?

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Behöver man inte en 300hz skärm för att få 300fps?

Naej minst 1200HZ och 4 xbox one, endast då kan man uppnå 300fps

Visa signatur

:- )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasmus117:

Behöver man inte en 300hz skärm för att få 300fps?

Du kan nå upp till 300 FPS, men du din skärm visar inte 300 bilderi sekunden så vida den inte har så många hertz

Visa signatur

GPU: XFX 7970 | CPU: i5 3570K | Moderkort: asrock z77 extreme4 | PSU: 650W corsair | Ram: 20 GB corsair vengance

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rakmakkan:

Du kan nå upp till 300 FPS, men du din skärm visar inte 300 bilderi sekunden så vida den inte har så många hertz

men vad visar den då? den hz du har på skärmen?