Permalänk

Gamingmus till Cs:Go

Hej! Tror nog titeln säger det mesta. Jag letar efter en ny gamingmus som jag ska använda till Cs:Go då min nuvarande har börjat hacka lite.
Jag har stora händer (större än de flesta) och använder palmgrip (lägger hela handen över musen).

Har funderat på:

Razer Ouroboros
Roccat Tyon (Mest för att den ser jävligt nice ut, är den verkligen så bra som roccat säger eller är det bara skryt?)
Zowie EC1 eVo (Någon som vet om denna är hyffsat stor? (Har en Razer naga första versionen nu och den är lite förliten)

Permalänk
Medlem

Skulle säga att du borde köra på Zowie EC1, Razer Deathadder eller Steelseries Rival. Alla mössen är rätt stora och borde passa dina händer bra, och razer har faktiskt lyckats väldigt bra med sin deathadder.

Permalänk

Roccat är riktigt bra.

Kör själv Xtd optical och den passar större händer. Jag hade Roccat Kone Pure optical innan men fick byta för den var för liten.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Logitech 400s. Har samma problem som du. Stora nävar och palmgrip. Underbart skön mus. (!)

Permalänk

Många tycker inte om R.A.T.7 men jag tycker den är underbar, man kan göra den sjukt stor också

Permalänk
Medlem

Mionix Naos 5000 eller den nyare modellen (tror inte 5000 säljs längre )

Men det är en riktigt go mus, stöd för tumme, ring finger och lillfinger har hela handen på musen och glider över mattan.

Spelar också csgo.

5000 säljs inte vad jag kunde google, men 3200, 7000 eller 8200 har jag själv kollat på att uppgradera till när min 5000 blir för sliten/lägger av.
http://www.inet.se/kategori/597/spelmoss/340/mionix

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av rrasmuuus:

Hej! Tror nog titeln säger det mesta. Jag letar efter en ny gamingmus som jag ska använda till Cs:Go då min nuvarande har börjat hacka lite.
Jag har stora händer (större än de flesta) och använder palmgrip (lägger hela handen över musen).

Har funderat på:

Razer Ouroboros
Roccat Tyon (Mest för att den ser jävligt nice ut, är den verkligen så bra som roccat säger eller är det bara skryt?)
Zowie EC1 eVo (Någon som vet om denna är hyffsat stor? (Har en Razer naga första versionen nu och den är lite förliten)

Rival är den största musen jag testat. Riktigt skön och grym sensor.

http://www.inet.se/produkt/6606873/steelseries-rival-gaming-m...

Permalänk
Medlem

Jag är rätt så nöjd med min sensei, känns liten och smidig men passar ändå mina relativt stora händer i claw-grip.
Annars rekommenderar jag Zowie EC1 eller Rival som nämnts tidigare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangoo97:

Annars rekommenderar jag Zowie EC1 eller Rival som nämnts tidigare.

Jag letade efter en ersättare till intellimouse 3.0 med bättre sensor och föll för Zowie EC1. Den höll i ett år, men formen och storleken är i stort sett identisk med Intellimousen.
Köpte en Rival för en månad sedan ungefär, gillar formen på den, även om den känns klart "bulligare" än EC1an och något kortare. Tycker även att brytarna till R/L-click är bra mycket skönare.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Z68XP-UD3P | Intel Core i5 2500k | Antec Kühler 620 | Corsair CL9 Vengeance (4x 4096) | MSI GTX770 TwinFrozr (4gb) | CM Real Silent PRO M2 720W
Kringutrustning: Func KB-460 MX brown | Steelseries Rival | AOE G2460PQU | QPAD QH-90 | Steam Link + Controller

Permalänk
Skrivet av fogger:

Rival är den största musen jag testat. Riktigt skön och grym sensor.

http://www.inet.se/produkt/6606873/steelseries-rival-gaming-m...

När jag testade Rival så kändes den mindre än DeathAdder t.ex.

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk

Jeep, logitech är bäst när man har stora händer. speiellt de stora musarna