Hyra mumble server, var?

Permalänk

Hyra mumble server, var?

Hej

Har under senaste året hyrt en mumbleserver hos Multiplay för en relativt billig peng, men på senare tid har dom blivid DDoS:ade rätt hårt så servern har laggat rejält och kraschat. Har någon nån bra host att rekommendera ?

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av pennywize:

Hej

Har under senaste året hyrt en mumbleserver hos Multiplay för en relativt billig peng, men på senare tid har dom blivid DDoS:ade rätt hårt så servern har laggat rejält och kraschat. Har någon nån bra host att rekommendera ?

Tack

Behöver du verkligen en betalad server? Duger inte dom gratis?

Annars verkar ju den här vara billig http://mumblehosting.se/om-oss/

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Skrivet av oolllee:

Behöver du verkligen en betalad server? Duger inte dom gratis?

Annars verkar ju den här vara billig http://mumblehosting.se/om-oss/

Provade installera en hemma, men fick rätt hög latency.. Tror det är dags att byta ut routern. Det är inga stora kostnader vi pratar om heller, betalade runt 20kr för 25 slots vilket inte direkt kännbart.. Surfade in på den sidan tidigare, verkar rätt okej. Har du provat dom?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

www.neonex.se i Hallsberg hyr ut Mumble

Permalänk
Medlem

Jag kör en mumble-server på billigaste alternativet hos DigitalOcean. Det kanske kan vara ett alternativ?

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

http://multiplayvoiceservers.com/mumble Har server i Stockholm. Jag kör på denna och det fungerar fint.

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk

Tack för svar, ska kolla in dom! Angående Multiplay WillBjorG så är det just dom som jag vill slippa

Permalänk
Medlem
Skrivet av pennywize:

Provade installera en hemma, men fick rätt hög latency.. Tror det är dags att byta ut routern. Det är inga stora kostnader vi pratar om heller, betalade runt 20kr för 25 slots vilket inte direkt kännbart.. Surfade in på den sidan tidigare, verkar rätt okej. Har du provat dom?

Vi funkar jätte bra! Vi tar bara 25kr för 50 slots! Väldigt sällan downtime och servern står placerad i Örebro!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Klaga inte på min dyslexi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maffiz:

Lita alltid på ryssar!

Eller var det aldrig?

Dold text
Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]