Erfaren byggare. Chassi skapar shortage?

Permalänk
Medlem

Erfaren byggare. Chassi skapar shortage?

Hej

Det är så att jag har byggt en dator och när jag skulle bära datorn till jobbet så tappade jag datorn ca 20 cm ned på marken

Nu till problemet

Jag sätter enbart i Power, 24 pins kontakten, 8 pins kontakten och CPU/RAM minnet och datorn startar i en sekund sen lägger den ned.

Datorn har startat när jag flyttat den lite närmare HDD burarna utan att skruva i den så klart.

Detta är en Fractal design Core 2500 budget chassi

Datorns moderkort har bytts ut (pga böjda pinnar)

Jag har testat alla delar i en annan dator och dom funkar och även testat agget från en annan dator som fungerar i detta och det funkar inte med det agget heller .

testat med stansningarna och ta bort lägga till, what have you

Denna dator är BARA PROBLEM! HJÄLP (jag behöver sällan hjälp)

Crucial ballistix sport 2x4gb 1600mhz

Cooler master hyper 212 evo

I7 4790K

Kylpasta är CMs egna (först var det dock A5)

Moderkort gigabyte H81M-DS2V

Chassi fractal design define core 2500

Mvh

Stefan

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

något är trasigt / glapp? skruva ur o testa delarna för sig. kolla alla kontakter så dom sitter bra.

håll tummarna att cpukylaren inte gjort mos av din cpu eller moderkort då dom är väldigt ömtåliga.... förstår inte hur moderkorten kan vara så bladtunna?

Permalänk
Medlem

Skruvat och testat alla delar var för sig dock ej nätagget men den fungerar ju m moderkortet när den är i kartongen dvs moderkort + cpu + kylare + ram + psu . dock ej i chassit :S Fractal design core 2500 kanske har ett design fel?

har även testat ett annat agg i när den varit i chassit och det agget funkar på en annan dator men ej i denna :/

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

Moderkortet är boven här, så pass dåligt MB då det var det billigaste man kunde få.. bytte ut d mot mitt asus b85m-g funka utan problem!

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.