Vattenkylning i NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Vattenkylning i NZXT Switch 810

Hejsan!
Jag ska bygga mitt första system med vattenkylning, så jag har några funderingar som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med. I toppen av chassit ska jag placera en 360mm radiator. Ska toppen igenom radiatorn vara in eller ut? Har läst lite att i toppen är det bäst att använda utsug för varm luft stiger och när det gäller radiator är det bra att det är intag för kallaste luften. Så vad tror ni blir bäst?
Nästa fråga: Kommer antagligen att köra med ett ASUS Maximus VII Ranger, så är det nödvändigt att sätta vattenblock på moderbordet om man ska klocka? Har för tillfället bara planer med vattenblock till CPUn då det inte finns ännu block till MIS GTX 970 (eller har den kommit? Är det ens nödvändigt att köra vattenblock på den om jag inte ska klocka den?). Kommer att köra med i5, 4790K.
Sista frågan, vad rekommenderar ni för fläktar till radiatorn och vilken setup? Pull eller Push/Pull? Pull är ju bättre så man slipper dammet innanför fläktarna, men kanske inte blir så mycket i toppen om jag nu ska ha insug där.
Hoppas på intressanta svar från er som kan detta ämne som en dans!