Köpa OnePlus One på Black Friday

Permalänk
Medlem

Köpa OnePlus One på Black Friday

Tjenare!

Tänkte slå till på en OnePlus One idag när man inte längre behöver invite.

Jag gick in på oneplus.net där det ligger ett bra pris, men får felmeddelande att order inte kan levereras till min adress (Sverige, Lund).

Jag gick till oneplus.eu som jag först undrade ifall verkligen var officiell sett till utseendet. Sämre pris på denna sidan.

Hur har ni köpt era OnePlus One?

Permalänk
Medlem

Oneplus.net är officiella sidan. Om du får upp att den inte kan skickas till din adress så gör om beställningen bara för att "få till det". Jag fick precis samma fel som dig men klickade lite bara så löste det sig. Leveransen är via DHL-utkörning så det säger sig självt att dom kan köra ut den till så länge du inte bor i tjottahejti. Rekommenderar även att köpa till ett officiellt flipcover, vilket jag glömde och fick dra en ny 200kr frakt för ett 120kr-skal.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen mYthos. Det verkar vara någon bugg i deras beställningsformulär. Det verkar vara knappen "leverera till samma adress som billing adress" som spökade.

Beställt en nu!

Permalänk

Beställde precis Oneplus one 64gb också

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Pearl BlackCorsair PowerSupply CX 750M 750WG.Skill Ares 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz (16gb)ASUS Z87-A - ATX / Z87Intel Core i7-4770K - 8 trådar / 3,5GHz (3,9GHz Turbo) (Upplåst)ASUS GeForce GTX 780 3GB DirectCU II OCSamsung 840 EVO Series SSD 250GBSeagate Barracuda 1TB SATAAsus 24" LED VG248QE 144hz, 1ms Cooler Master Hyper 212 Evo

Permalänk
Medlem

det är för att ni har usa som valt land längst ner på sidan

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem

Köpte också mig en, jag fick dock en invite i mailen, dhl express är jävligt snabba, 1-2 dagar men aja, telefonen är dock stor som en tegelsten något jag inte tänkte på när jag köpte min eftersom jag inte hade så mycket att gå på så lagt en ticket på att lämna tillbaka den, gå från en iphone 4 till denna kändes riktigt konstigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

Köpte också mig en, jag fick dock en invite i mailen, dhl express är jävligt snabba, 1-2 dagar men aja, telefonen är dock stor som en tegelsten något jag inte tänkte på när jag köpte min eftersom jag inte hade så mycket att gå på så lagt en ticket på att lämna tillbaka den, gå från en iphone 4 till denna kändes riktigt konstigt

Men herregud. Kollar du inte upp lite innan köp? Vad trodde du? Att en telefon med 5,5tums skärm skulle vara lika stor som en iPhone 4??

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Men herregud. Kollar du inte upp lite innan köp? Vad trodde du? Att en telefon med 5,5tums skärm skulle vara lika stor som en iPhone 4??

gjorde jag i efterhand jag hade beställt den då det blev lite i all hast, håller på att leta efter en telefon. Nu har något som referens iallafall. Och att den inte är lika stor som en iphone 4 fattar väl jag också, jag sa "känns lite konstigt att gå från den till en så pass stor telefon" nu vet jag att jag behöver leta efter en telefon som ligger runt 5" då detta troligen kommer bli bättre för mig.

Men tackar för vad nu allt det där var

Permalänk
Avstängd

Jösses ni vågar köra med dhl där dom spelar volleyboll med paketen?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Jösses ni vågar köra med dhl där dom spelar volleyboll med paketen?

är väll bara dhl man kan välja eller?

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

är väll bara dhl man kan välja eller?

Ja inget annat val finns

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

är väll bara dhl man kan välja eller?

Skrivet av jonas1972:

Jösses ni vågar köra med dhl där dom spelar volleyboll med paketen?

Skrivet av zalsson:

Ja inget annat val finns

Skickades från m.sweclockers.com

Helt ärligt så tror inte jag att DHL är sämre på att hantera paket än något annat fraktbolag, eller inte bättre kanske man ska säga. Det finns nog oaktsamma, för att använda ett blygsamt ord, människor överallt. Det var bara så att DHL låg i skottgluggen just denna gång. Det är vad jag tror.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Helt ärligt så tror inte jag att DHL är sämre på att hantera paket än något annat fraktbolag, eller inte bättre kanske man ska säga. Det finns nog oaktsamma, för att använda ett blygsamt ord, människor överallt. Det var bara så att DHL låg i skottgluggen just denna gång. Det är vad jag tror.

samma här spelar ingen roll och det är posten, schenker, dhl, ups eller någon annan, samma skit.