Permalänk
Medlem

7950 Flimmer

Hej! Om jag gör en liten överklockning på mitt Sapphire 7950 3gb från 810Mhz till 900Mhz så blir skärmen helt "grönflimmrig" Detta händer oftast när jag tabbar upp/ner facebook eller även när jag loggar in på fb. Varför blir det såhär kan man ju undra? Har Catalyst Omega...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rydan19:

Hej! Om jag gör en liten överklockning på mitt Sapphire 7950 3gb från 810Mhz till 900Mhz så blir skärmen helt "grönflimmrig" Detta händer oftast när jag tabbar upp/ner facebook eller även när jag loggar in på fb. Varför blir det såhär kan man ju undra? Har Catalyst Omega...

Överklockningen som inte är stabil så du får helst låta bli att öka några större mängder. (upp till 850 mhz ska de flesta kort klara av vad jag läst på standardspänningen)

Eller om du nu vill högre öka spänningen om det går.
(Var dock uppmärksam om riskerna med detta att grafikkortet kan slitas snabbare med högre spänning och hastigheter som är en hel del högre än standard på ditt kort).

(dock så vinner du inte mkt på att överklocka grafikkortet mer än några få fps som du kan räkna på dina händer skulle jag tro.)
Jagar du fps så är det antingen bättre grafikkort,crossfire med ett R9 280 eller överklocka processorn om den håller dig tillbaka som gäller.
(kolla upp det med msi afterburner på grafikkortets användning och processoranvändningen via aktivitetshanteraren under prestanda fliken)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb