LG 55LB870V problem tillsammans med Asus RT-AC68U router

Permalänk
Medlem

LG 55LB870V problem tillsammans med Asus RT-AC68U router

Tjo, min polare har införskaffat sig en ny tv LG 55LB870V och har problem när han streamar på nätverket via sin router Asus RT-AC68U, varje gång han startar t.ex YouTube appen eller streamar via NAS på tv:n så dör routern och startar sedan om sig. Han har även märkt att det går väldigt långsamt att använda nätverksfunktioner på tv:n, och frågan är nu vad problemet kan vara? Han har senaste uppdateringen på tv:n och routern.
Han har även en LG tv sen innan (lite tidigare modell, han minns ej exakta namnet) och den fungerar i alla fall utmärkt.

Permalänk

Testat den med någon annan router? har samma tv-modell o har inte haft problem med att den kopplar ur wifin än ialf. Funkar det inte med en annan heller så får väl nån tekniker kolla på den, går ju på garantin.

Permalänk

Har i stort sett samma problem. Äger en LG 55LA667V som funkar bra att använda till Netflix och även Youtube. När det kommer till Swefilmer samt Dreamfilm så funkar det inte alls. Streamar något så kopiöst långsamt så att filmen hänger sig eller inta alls startar. Internet över lag på denna TV är totalt kass eftersom sidorna ladda alldeles för långsamt. Då har jag testat både via kabel och trådlöst.

Kan tillägga att jag även har stora problem med att streama film från Dreamfil samt Swefilmer från min padda och iPhone. Min stationära dator som även den går på trådlöst funkar utan problem. Nätverket i övrigt är stabilt och har en bra hastighet.

Har tidigare haft både ComHem´s Netgear samt Compal modem och använder nu ASUS RT-AC87U utan förbättring.

Ingen aning varför streamingen inte funkar på dessa enheter.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest