Behöver köpråd, vet inte vad jag borde uppgradera! Hjälp!

Permalänk
Medlem

Behöver köpråd, vet inte vad jag borde uppgradera! Hjälp!

Tjenare tjenare! Nyss firat jul med familjen och så, o då har man haft turen att få lite cash så man kan köpa lite nya komponenter!

Så min fråga är vad är det jag borde byta ut? Jag är riktigt sugen på att köpa ett nytt grafikkort. Har endast en budget på 5000kr så allt för dyrt kan det inte vara! Men om ni kunde vara snäll och hjälpa mig som inte är så data kunnig och ge mig råd om vad jag borde uppgradera!

Det jag har i datorn nu är:
GPU: Saphire AMD Radeon 7870
CPU: Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz (Den gamla modellen, tror det är Ivy bridge! Är 100% på att det inte är haswell.)
Ram 8GB Corsair vengance
Moderkort: MSI Z77A-S01
Nätagg: Corsair CX600w

Ha en fortsatt trevlig jul och god fortsättning!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crystal:

Tjenare tjenare! Nyss firat jul med familjen och så, o då har man haft turen att få lite cash så man kan köpa lite nya komponenter!

Så min fråga är vad är det jag borde byta ut? Jag är riktigt sugen på att köpa ett nytt grafikkort. Har endast en budget på 5000kr så allt för dyrt kan det inte vara! Men om ni kunde vara snäll och hjälpa mig som inte är så data kunnig och ge mig råd om vad jag borde uppgradera!

Det jag har i datorn nu är:
GPU: Saphire AMD Radeon 7870
CPU: Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz (Den gamla modellen, tror det är Ivy bridge! Är 100% på att det inte är haswell.)
Ram 8GB Corsair vengance
Moderkort: MSI Z77A-S01
Nätagg: Corsair CX600w

Ha en fortsatt trevlig jul och god fortsättning!

Du har en relativt bra dator. Skulle byta två saker för att få fart på saker.
1.) Grafikkort, förslagsvis gtx 970
2.) Nytt nätagg. Det du har är skräp, och jag rekommenderar dig att byta till ett annat.
3.) SSD, har du det?

Förslag:

Webhallen varukorg

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Du har en relativt bra dator. Skulle byta två saker för att få fart på saker.
1.) Grafikkort, förslagsvis gtx 970
2.) Nytt nätagg. Det du har är skräp, och jag rekommenderar dig att byta till ett annat.
3.) SSD, har du det?

Förslag:

Webhallen varukorghttp://www.webhallen.com/images/shopping_cart/new_line_forcer...
http://www.webhallen.com/varukorgen/img?prodlist=205430q1,200...

Har en SSD 250GB! Glömde nämna de, hehe ^^ Men tack som fan! Blir nog att beställa ett sakerna imorn eller övermorgon då!

Permalänk
Avstängd

Webhallen varukorg

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Stor skillnad?

Är det verkligen så himla stor skillnad från 600-750w? Och hur mycket skulle det öka prestandan?

Permalänk
Avstängd

Ett nätaggregat ökar inte prestandan överhuvudtaget. Men det är skillnad på ett välbyggt nätaggregat och "skräp" som det nätaggregatet du har är.

Anledningen att jag valde ett 750w var den låga prisskillnaden mellan 550w och 750w. Tillåter dig även att köra dubbla grafikkort i framtiden.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Ett nätaggregat ökar inte prestandan överhuvudtaget. Men det är skillnad på ett välbyggt nätaggregat och "skräp" som det nätaggregatet du har är.

Anledningen att jag valde ett 750w var den låga prisskillnaden mellan 550w och 750w. Tillåter dig även att köra dubbla grafikkort i framtiden.

Ah okey! Ty för alla svar!!

Permalänk
Medlem

http://www.guru3d.com/news-story/fractal-design-launches-edis...

Japanese electrolytic capacitors, rated at 105°C; Japanese and Taiwanese solid polymer capacitors

Till skillnad från EVGAs Supernova G2 750W som erbjuder bara Japanska kondensatorer

Detta betyder att EVGAs är bättre än Fractals rent komponent mässigt.

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.