Lana, 5 pers på samma server funkar ej.

Permalänk
Medlem

Lana, 5 pers på samma server funkar ej.

Go kväll kära clockers.

Vi har ett litet problem här hemma i byhålan. Vi ska lana cs go, och det funkar när vi är 4 man inne på servern, men så fort den 5:e mannen kommer in
så sticker pingen iväg till 450.
Nu undrar jag om det finns någon som varit med om samma sak och fått en lösning på detta!
Mvh Martin

Permalänk
Medlem
Skrivet av namu:

Go kväll kära clockers.

Vi har ett litet problem här hemma i byhålan. Vi ska lana cs go, och det funkar när vi är 4 man inne på servern, men så fort den 5:e mannen kommer in
så sticker pingen iväg till 450.
Nu undrar jag om det finns någon som varit med om samma sak och fått en lösning på detta!
Mvh Martin

Vad har ni för internet?
Har ni testat en annan server?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har ni ett Telia SMART-modem ??

Upplevde ungefär samma sak här hemma när fyra personer satt och skulle spela cs ihop, dock online, så helt plötsligt var det som om modemet överbelastades och man fick en ping som ibland låg över 700ms.

Efter att Telia fått en utskällning och blivit tillsagda att uppdatera mjukvaran i modemet så verkar det funka bättre iaf, hade FW 1.0.4.0.O innan och har nu 1.0.5.1.Q.

Som sagt, vet inte om ni ens har ett sånt pissmodem eller om ni kör alla datorerna till en switch men det kan ju vara något att kolla...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av namu:

Go kväll kära clockers.

Vi har ett litet problem här hemma i byhålan. Vi ska lana cs go, och det funkar när vi är 4 man inne på servern, men så fort den 5:e mannen kommer in
så sticker pingen iväg till 450.
Nu undrar jag om det finns någon som varit med om samma sak och fått en lösning på detta!
Mvh Martin

Skulle gärna villja ha mer information tillexemple är det lokalt eller är det mot internet. Vilken hastighet har ni ut mot internet. om det är mot en extern server. är det samma sak om ni sitter på olika servrar?

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora