Vilken av dessa är billiga? [Laptop för surf, film och spara foton, budget 3-4K /mod]

Permalänk
Medlem

Vilken av dessa är billiga? [Laptop för surf, film och spara foton, budget 3-4K /mod]

Hej vilken av dessa bör jag köpa?

Finns det ytterligare alternativ, som är mer prisvärda(3-4k). Jag ska ha den till surf,film och att spara foton på. Samt skriva läsa dokument.

http://www.siba.se/aktuella-kampanjer/veckans-erbjudande/leno...
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Rubrik förtydligad
Permalänk
Medlem

Datorerna har en upplösning på 1366 x 768 så jag rekommenderar inte dem här modellerna.
Ingen verkar ha en SSD och bara den interna SATA på 5.4k RPM.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Hej, ok dock tror jag inte jag får det du nämner för 3-4k? Hamnar snarare på 6-8k.

Permalänk
Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem

Ok vet inte om jag vill lägga 2k extra. Hur är Toshiba som märke?

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad enligt §3.1*

La till lite info i rubriken, tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum. Det går alldeles utmärkt att ändra rubriken i efterhand (om du är missnöjd med min).
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag tror du blir betydligt mer nöjd om du satsar en lite högre slant på en bättre skärm. Mina syskon har köpt budget-datorer i 2-4k klassen och de har gjort sig av med datorerna för dem inte blev nöjd. Skärmarna i den prisklassen är oftast stela i färgen och upplösningen är väldigt låg (om man är vad vid större).

Om du inte vill ska ingen tvinga dig men de du tittar på har ett väldigt grundläggande utbud och är inte riktigt värt summan.
Datorn som länkades från INet är däremot mycket mer prisvärd.

Du får inte bara en SSD, du får full-hd (1920x1080) skärm och 8gb ram som är användbart.
Den enda skillnaden här är att du inte får den 1tb/500gb som du siktade in dig på men däremot en mycket snabbare lagring genom flash (SSD) på den nya, det betyder att istället för att gå och ta en kopp kaffe medan datorn startar så är den startad snabbt och du slipper bli frustrerad.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40