Permalänk

Köpråd för ny skärm

Hej!

Ska köpa ny skärm och söker proffsråd från Sweklockers om vad som är bäst att köpa in. Budget 3000-8000, dvs. varken deluxe eller lågpris. Jag har två vänner med viss skärmkunskap, men vi har inte riktigt kunnat enas om vad som skulle vara bra att införskaffa. Vi har sneglat bla. på Samsung UE40H5515 LED-TV som dock visade sig vara bara 50 hertz (dealbreaker). Kanske är Samsung UE40H6410 nåt att ha?

Skärmen kommer jag ansluta till datorn tillsammans med den 24tumsskärmen som jag redan har, och ska användas till att se film/serier och i mindre grad spela sittandes i fåtöljen (spelar exklusivt PCspel om det nu skulle göra nån skillnad). Smart-TV, 3DTV och TVns ljud är låg prio.

Skärmen måste passa in i en möbel (bredd 95cm, höjd 72cm), vilket begränsar till 39 eller 40tumsskärm.

Finns det nån som har några bra råd/tips/förslag? Tacksam för all hjälp jag kan få!

Permalänk
Medlem

Du söker inte en vanlig skärm, utan en TV ?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Skrivet av Xcym:

Du söker inte en vanlig skärm, utan en TV ?

Jag är faktiskt lite osäker här - det kan ju egentligen vara vilket som, bara den gör det den ska. Klart är iaf att jag kommer ha den ansluten till datorn och använda den via datorn.

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2839433

En Philips 40 tum, snygg datorskärm som stödjer 4K! Borde göra jobbet! Pluset att köpa denna istället för en tv är ju att du slipper tv-licens eftersom det här inte är en tv, utan en datorskärm!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Chippen2188:

du slipper tv-licens eftersom det här inte är en tv, utan en datorskärm!

Hade jag inte tänkt på. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Jag lånar denna tråd istället för å starta ny, jag köpte denna skärm igår: AOC g2460fq 144hz, ska jag använda dvi-dl kabeln eller displayport? båda följde med? hdmi vet jag att man inte ska använda.

peaceOut

Visa signatur

I7 2700k @ 3,8Ghz | CM 212 evo kylare | MSI b75ma-p45 | 500w psu | GTX 660ti | 8gb ddr3 1600Mhz | 250gb SSD | 1TB HDD | AOC 2460 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinMej:

Jag lånar denna tråd istället för å starta ny, jag köpte denna skärm igår: AOC g2460fq 144hz, ska jag använda dvi-dl kabeln eller displayport? båda följde med? hdmi vet jag att man inte ska använda.

peaceOut

Som generell regel så kan man säga att om det finns displayport så är det den man ska använda! Displayport stöder i princip alltid det man är ute efter, vare sig det är högre Hz eller högre upplösning!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för svar, då valde jag rätt

Visa signatur

I7 2700k @ 3,8Ghz | CM 212 evo kylare | MSI b75ma-p45 | 500w psu | GTX 660ti | 8gb ddr3 1600Mhz | 250gb SSD | 1TB HDD | AOC 2460 144hz