Permalänk

Uppgraderar gamla Bettan

Hej hej!
Nu har dagen kommit och jag har börjat fundera på att uppgradera antingen ram eller grafikkort (eller båda) i min stationära dator.
Jag spelar främst spel som inte är så superkrävande som t ex WoW, lol och CS:GO men datorn har börjat bli väldigt trög och min fps har blivit lägre på senaste tiden.
Mina specs är:

Moderkort: ASUS P8Z68-V LX, Socket-1155
Nätagg: Silver Power SP-SS500 500W PSU
Processor: Intel® Core i5-2310 Processor
Grafikkort: Gainward GeForce GTX 550Ti 1GB PhysX
Ram: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9
Hårddisk: Seagate Barracuda® 1TB

Vad för grafikkort skulle ni föeslå? Jag är inte superinsatt i alla grafikkort som finns just nu men jag kan grunderna!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ostaren14:

Hej hej!
Nu har dagen kommit och jag har börjat fundera på att uppgradera antingen ram eller grafikkort (eller båda) i min stationära dator.
Jag spelar främst spel som inte är så superkrävande som t ex WoW, lol och CS:GO men datorn har börjat bli väldigt trög och min fps har blivit lägre på senaste tiden.
Mina specs är:

Moderkort: ASUS P8Z68-V LX, Socket-1155
Nätagg: Silver Power SP-SS500 500W PSU
Processor: Intel® Core i5-2310 Processor
Grafikkort: Gainward GeForce GTX 550Ti 1GB PhysX
Ram: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9
Hårddisk: Seagate Barracuda® 1TB

Vad för grafikkort skulle ni föeslå? Jag är inte superinsatt i alla grafikkort som finns just nu men jag kan grunderna!

grafikkort kan du alltid byta upp dig på sen vid snack om flaskhals så lär du ändå få ett bättre kort en du har nu. Du har dessutom upgraderat tillfälligt för kanske en framtida uppgradering då du då kanske slipper köpa nytt grafikkort då.

Typ av grafikkort gtx 960/970 eller ati 280/285 (X)

Om du vill att din nuvarande rigg ska klara lite mer kanske en i5 3570k kan vara en uppgradering finns säkert dom som säljer sin nu.

kom ihåg bara att upgradera till senaste bios

Core i5-3570K (3.4G,L3:6M,iGPU,4C,77W,rev.E1) BIos verson 3703

Permalänk

Så ramen räcker som den är?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ostaren14:

Så ramen räcker som den är?

läste inte ramen men 4gb är en aning lite ja så kör på minst 8 så en 4gb till då

Permalänk

Okej tack för hälpen

Permalänk
Medlem

Nyare grafikkort mer minne så du kommer upp till 8Gb sen en minst 120 Gb ssd hårddisk så kommer datorn att rocka igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz