tips om spel med piratspel/båtstrider skulle uppskattas:)

Permalänk
Medlem

tips om spel med piratspel/båtstrider skulle uppskattas:)

Hejsan sweclockare!

Jo det är så att jag har någon och har haft någon mystisk dragning till pirat spel sedan jag spelade det märkligt nämnda pirates of the caribbean till pc för länge sedan då spelet egentligen inte hade något med filmen att göra vilket visade sig inte betyda så mycket, Hursom så var båtstriderna så mysiga som med mods blev ännu trevligare då jag älskar de stategiska momenten inblandat,
T, ex hur man ska svänga, när man ska göra det, vilken typ av ammunition man ska använda, räckvidden på ens kanoner och hur man ska ha is i magen att timea sina avfyrningar för bästa effekt/antal hits eller om det är bättre att slösa på kanonkulorna och bara träffa delvis osv:)

det är helt enkelt lockande^^ så till min fråga då jag hoppas att det finns några här som känner som mig:),
jag har nog inte lirat så många pirat spel och jag har också en dragning för rpg spel och ibland börjar suget efter denna typ av spel att klia igen,

Så jag tänkte kolla om det finns några andra som också gillar piratspel eller spel med trevliga båtstrider här på swec och har några speltips till mig:)
Finns det några nyare pirat spel bortsett från blackflag då jag spelat ut det och det var snyggt och rätt underhållande men inte riktigt tillräckligt så jag vill spela om det då man inte hade överflöd av båtar att välja:P

Eller om ni har några spel ni tycker man måste spelat inom denna genre!:) svar uppskattas enormt:D

Permalänk
Medlem

Assassins Creed: Black Flag och Assassins Creed: Rouge har rätt mycket båtstrider.

Permalänk

Empire total war där kan man köra båtstrider och välja mellan massor olika skepp och borda dom. Vet dock inte om de är särskilt bra kör dom aldrig själv eftersom jag föredrar vanliga slag. Kika lite på youtube.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Har du spelat Pirates? Ett riktig kultspel som finns i hyfsat modern version på steam nu.
http://store.steampowered.com/app/3920/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns inga dåliga kläder, endast dåligt väder.

Permalänk
Medlem

Tortuga two treasures skulle jag rekommendera. Jag tycker det är svinkul. Speciellt med båt-striderna

Permalänk
Medlem

tackar för alla svar hittills ska ta och kolla upp de!, Men ni får gärna fortsätta komma med tips:D bara kul att andra verkar ha lika kul med denna genre som jag själv kan ha^^

Permalänk
Medlem

Beror på definitionen av pirater, talar vi om typen med krokben, plankor och sånt så funkar ju förslaget ovan utmärkt, men kan man tänja lite på det så är ju Uncharted 1 en riktig pärla Visst inga svärdfajter men knytnävar och granater får nog jobbet gjort

Permalänk
Medlem

Pixel Piracy
Pirates of the Burning Sea
Sunless Sea

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lonestar:

Har du spelat Pirates? Ett riktig kultspel som finns i hyfsat modern version på steam nu.
http://store.steampowered.com/app/3920/

Skickades från m.sweclockers.com

Klassiker.

Permalänk
Medlem

Kom ju just ett Pirat-RPG nu av folket som gjorde Two Worlds och det ser intressant ut: Raven's Cry, dock inte ännu i riktigt i spelbart skick vad det verkar...
http://store.steampowered.com/app/281130/

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Klassiker.

Skrivet av Lonestar:

Har du spelat Pirates? Ett riktig kultspel som finns i hyfsat modern version på steam nu.
http://store.steampowered.com/app/3920/

Skickades från m.sweclockers.com

YESS!!!!!

Permalänk
Medlem

Yes både nya och gamla förslag så man kan gräva sig ner lite i Genren så tack så mycket:D

Permalänk
Medlem

Har själv haft svårt att hitta värdig ersättare till PotC.
Sid Meier's Pirates! är väldigt annorlunda och tyvärr tröttnade jag ganska fort på spelet. Skeppsstriderna blir snabbt trista och minispelen (t.ex. dans) är inga höjdare.
Empire: total war har lite roliga skeppstrider, men är inte samma sak som PotC.
Föregångaren till PotC, Sea Dogs, är likt men lite simplare. Efterföljarna Age of Pirates 1 och 2 har båda kännts väldigt buggiga, men har inte spelat dom med alla moddar som ska göra dom bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Har själv haft svårt att hitta värdig ersättare till PotC.
Sid Meier's Pirates! är väldigt annorlunda och tyvärr tröttnade jag ganska fort på spelet. Skeppsstriderna blir snabbt trista och minispelen (t.ex. dans) är inga höjdare.
Empire: total war har lite roliga skeppstrider, men är inte samma sak som PotC.
Föregångaren till PotC, Sea Dogs, är likt men lite simplare. Efterföljarna Age of Pirates 1 och 2 har båda kännts väldigt buggiga, men har inte spelat dom med alla moddar som ska göra dom bättre.

så det finns en uppföljare på Potc? det måste testas!
Får hoppas de går igång på nyare datorsystem

Permalänk
Medlem

Edit tänkte bara tipsa om att det finns en mod till POTC som heter new horizon vilket ska förändra spelet rätt mycket!, med andra storylines, stöd för 1080p, grafikförbättringar och mycket annat:D