Permalänk

Teamspeak server port forward

Hej Sweclockers!

Tänkte skapa en teamspeak server som jag ska ha på min sekundära dator, jag har kollat på några guider på hur man skapar en o så. men när det kommer till att så kallad port forward så verkar det inte sätta sig..

Jag skriver in alla ports man ska ha:
9987
10011
30033

Men efter många omstarter o försök verkar det inte fungera att ansluta till servern.
Jag har en ASUS RT-AC56u router som jag köpte för några månader sen, firmware uppdateringen är 3.0.0.4.376_3754.

Skulle vara hjärtligt tacksam om någon kunde säga vad det kan vara för fel.

Permalänk

Som jag strulat med detta problem själv i ett par dagar. Löste det igår genom att slå av NAT-acceleration (LAN-Switch control).
Detta åtminstone i min RT-AC68U

Permalänk
Skrivet av danielsan123:

Som jag strulat med detta problem själv i ett par dagar. Löste det igår genom att slå av NAT-acceleration (LAN-Switch control).
Detta åtminstone i min RT-AC68U

Tack som fan du, detta löste problemet. Nu funkar det iallafall, men vad var det jag igentligen stängde av. kommer det påverka min router/uppkoppling nu? eller är allt lungt.

Permalänk

Jag har inte hunnit söka så mycket på det. Det lilla jag kunde notera var att det kunde påverka wan-hastigheter över 100 MB. Sonen spelade minecraft så jag gjorde inga direkta tester eftersom det krävde routeromstart men tidigare har jag legat på ca 140 MB ned på min 100-lina. Efter disablat NAT acceleration fick jag vid den enda mätningen jag gjorde 128 MB. Så en möjlig förlust av WAN-hastighet är kanske att vänta? I övrigt märkte inte jag av några andra effekter.
Tar också tacksamt emot information om någon vet vilka ev effekter funktionen har.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Flyttat tråden till "Nätverk och uppkoppling".
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

heedlunds - har du märkt av någon generell prestandaförsämring eller dylikt sedan du avaktiverade NAT acceleration?

Permalänk
Skrivet av danielsan123:

heedlunds - har du märkt av någon generell prestandaförsämring eller dylikt sedan du avaktiverade NAT acceleration?

Förlåt för sent svar..
Nej, inte känt någon skillnad, inte vad jag tror iallafall.