Installera om OS på NAS - Hjälp

Permalänk
Medlem

Installera om OS på NAS - Hjälp

Jag köpte för ett tag sen en Seagate STBN Business Storage 6TB, till en början fungerade den okej med en del lustiga fel. Efter ett strömavbrott så kan jag inte längre komma åt filerna på NAS'en längre och kan inte logga in med varken mitt lösenord eller standard lösenordet. Det går inte heller att återställa med resetknappen, det händer inget alls.

Då tänkte jag höra här om det antingen finns någon som har stött på liknande problem med Seagate STBN Business Storage 6TB och löst det?
Eller om det finns en möjlighet att installera om eller installera ett nytt OS på NAS'en och i så fall hur?

Den har usb-portar, ethernet-portar och 2st hotswap hårddiskar.
Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pooths:

Jag köpte för ett tag sen en Seagate STBN Business Storage 6TB, till en början fungerade den okej med en del lustiga fel. Efter ett strömavbrott så kan jag inte längre komma åt filerna på NAS'en längre och kan inte logga in med varken mitt lösenord eller standard lösenordet. Det går inte heller att återställa med resetknappen, det händer inget alls.

Då tänkte jag höra här om det antingen finns någon som har stött på liknande problem med Seagate STBN Business Storage 6TB och löst det?
Eller om det finns en möjlighet att installera om eller installera ett nytt OS på NAS'en och i så fall hur?

Den har usb-portar, ethernet-portar och 2st hotswap hårddiskar.
Tack på förhand

Är det den här du har?

http://www.seagate.com/gb/en/support/external-hard-drives/net...

Verkar finnas firmware att ladda ner, det kanske går att installera om den över LAN via något program från Seagate själva?

Om inte så är nog tyvärr enda du kan göra att lämna in den där du köpte den.

Permalänk

Hej,
Nu har jag stött på liknande problem med min Seagate NAS Business 4TB. Kommer inte in i den, och det händer nada när jag försöker resetta den.

Hur gick det med ditt problem, fann du någon lösning?

Skrivet av Pooths:

Jag köpte för ett tag sen en Seagate STBN Business Storage 6TB, till en början fungerade den okej med en del lustiga fel. Efter ett strömavbrott så kan jag inte längre komma åt filerna på NAS'en längre och kan inte logga in med varken mitt lösenord eller standard lösenordet. Det går inte heller att återställa med resetknappen, det händer inget alls.

Då tänkte jag höra här om det antingen finns någon som har stött på liknande problem med Seagate STBN Business Storage 6TB och löst det?
Eller om det finns en möjlighet att installera om eller installera ett nytt OS på NAS'en och i så fall hur?

Den har usb-portar, ethernet-portar och 2st hotswap hårddiskar.
Tack på förhand

Skickades från m.sweclockers.com