Tunn, svart linje runt skärmen(VN247H)

Permalänk

Tunn, svart linje runt skärmen(VN247H)

Märkte detta först idag efter jag hade kört GTA. En tunn svart linje, när jag först byggde datorn och kopplade in skärmen fanns det en stor svart linje som jag fixade i AMD-kontrollpanelen.

Är detta normalt? Har ni andra en tunn linje runt själva bildskärmen?

Visa signatur

Intel Core i5 4590 / MSI H97 PC Mate / 8GB G. Skill Ripjaws DDR3 1600MHz / 1TB WD Blue / 256GB Crucial MX100 / XFX R9 290 DD Black Edition / Fractal Design Integra M 650W / NZXT Phantom 410

Permalänk

Typ nästan alla skärmat har en tunn svart linje runt panelen. Panelen går sällan ända ut till själva ramen. Om du upplever en bredare svart kant (tjockare än 1-2 mm) kan det vara inställningar som behöver ses över, de flesta skärmar har en funktion för att automatiskt justera bilden efter signalen från datorn.

Permalänk

Bumpar denna då jag precis har köpt denna skärm och lider av detta, sitter dock med ett Nvidia-kort och märker ändå att overscaling redan är fullt utdraget. Tips?

edit: Eller är det alltså så här som man får leva med? Aldrig varit med om en så tydlig linje mellan bild och ram som med denna skärm..

Permalänk
Medlem

Det finns ett litet utrymme mellan panel och ram som är svart som inte går att göra något åt. Detta är liksom inte en del av bildytan.

Visa signatur

Star Citizen ❤