Jag behöver råd på vad jag ska köpa för komponenter

Permalänk

Jag behöver råd på vad jag ska köpa för komponenter

Hej, jag har en stationär dator nu som jag har spelat på sen många år tillbaka. Jag skulle behöva lite råd på komponenter som jag skulle behöva byta ut eller en helt ny dator. Det ska helst vara så billigt som möjligt och jag kan montera alltsjälv så inte en hel dator utan bara komponenter. Jag spelar inte jättekrävande spel. ( Counter- Strike GO, WOW och LOL)

Mina speccs:
Processor: AMD Athlon8tm) II X4 640 processor 3.0GHz
Grafikkort: ATI Radeon HD 5670
Moderkort: ASRock N68-GS3 UCC
Jag har en ssd på 120gb och en hårddisk på 500gb
Skulle behöva ett nytt tyst och kylande chassi.

Permalänk
Medlem

Hur tar sig dina nuvarande komponenter i spelen du spelar just nu?

I ditt fall sitter du på ganska utdaterad hårdvara, möjligt att du kan byta grafikkort men att hitta någon som fortfarande säljer processorer till AM3 sockeln kan bli svårt. Och även om du gör det så blir det ingen superuppgradering.

Utifrån dina specs så verkar en ny burk väldigt aktuell, SSD och lagringen kan du ju självklart spara men det andra är inte mycket att hänga i granen. Vad har du för budget?

Permalänk
Skrivet av Poptart:

Hur tar sig dina nuvarande komponenter i spelen du spelar just nu?

I ditt fall sitter du på ganska utdaterad hårdvara, möjligt att du kan byta grafikkort men att hitta någon som fortfarande säljer processorer till AM3 sockeln kan bli svårt. Och även om du gör det så blir det ingen superuppgradering.

Utifrån dina specs så verkar en ny burk väldigt aktuell, SSD och lagringen kan du ju självklart spara men det andra är inte mycket att hänga i granen. Vad har du för budget?

Jag har som budget ca 5-7 tusen. Allt behöver inte kunna spelas på högsta grafiken.

Permalänk
Medlem

Vad har du för RAM-minnen och nätagg? nu? ett nytt chassi ökar inte prestandan utan snarare minskar den om man har en mindre budget.

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Skrivet av Ajin:

Vad har du för RAM-minnen och nätagg? nu? ett nytt chassi ökar inte prestandan utan snarare minskar den om man har en mindre budget.

Jag har ett nätagg på ca 400w det är kasst så det behövs ett nytt. Jag har ett chassi som också behövs bytas då det är kompakt och dålig kylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av 98elliott98:

Jag har ett nätagg på ca 400w det är kasst så det behövs ett nytt. Jag har ett chassi som också behövs bytas då det är kompakt och dålig kylning

RAM-minnena då? DDR3? storlek? hastighet?

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Skrivet av Ajin:

RAM-minnena då? DDR3? storlek? hastighet?

Jag har Kingston HyperX Beast 16GB (2x8GB)

Permalänk
Medlem

Okej då behövs det inga nya sådana, Så ett billigt z97 moderkort, en i5 4460, ett radeon 280x, xfx core 550w nätagg och valfritt chassi. Vill du överklocka så byt till en i5 4690k

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av 98elliott98:

Hej, jag har en stationär dator nu som jag har spelat på sen många år tillbaka. Jag skulle behöva lite råd på komponenter som jag skulle behöva byta ut eller en helt ny dator. Det ska helst vara så billigt som möjligt och jag kan montera alltsjälv så inte en hel dator utan bara komponenter. Jag spelar inte jättekrävande spel. ( Counter- Strike GO, WOW och LOL)

Mina speccs:
Processor: AMD Athlon8tm) II X4 640 processor 3.0GHz
Grafikkort: ATI Radeon HD 5670
Moderkort: ASRock N68-GS3 UCC
Jag har en ssd på 120gb och en hårddisk på 500gb
Skulle behöva ett nytt tyst och kylande chassi.

Finns massor av snygga/rena chassin, ett av mina favoriter är ju Fractal Design Define 5 rent och stilig.

[*] Hur länge har du haft din HDD?

[*] Vad är det för märke på din SSD & Hur gammal är den?

[*] Du skrev att du hade Kingston minnen men kan du ta reda på vad det är för CL? Och vilken hastighet dom kör på/kan köra på.

Svara gärna på frågorna så svara jag så snabbt jag kan.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk

Tack alla

Skickades från m.sweclockers.com