Väldigt konstigt problem med BBB 24/1.

Permalänk
Entusiast

Väldigt konstigt problem med BBB 24/1.

Okej, det är så att jag fixade ny hårddisk och installerade windows XP64(samma OS som jag hade innan)

Jag hade aldrig problem med att få igång internet förut men nu har den lagt ner ett par gånger och tagit flera timmar för mig att komma ut på nätet.

Problemet är att jag är uppkopplad till internet enligt ipconfig osv, jag får alltså ip och allt sånt och datorn skickar paket men tar ej emot (kanske tar emot ett paket per 10 minuter eller nått sånt) Så alla program som använder internet funkar alltså ej.

Väldigt störande, jag vill veta vad som är roten på detta problem då min polare som även han formaterade datorn samma dag med samma uppkoppling hade EXAKT samma problem. Vi ringde BBB men dom sa att det inte var något fel från deras sida, vilket jag nu tvivlar på eftersom både jag och min polare hade samma problem, Vi har även helt olika datorer (han har K8T pro nånting med AMD64 och jag Nforce4 med AMD64).

Värt att notera är att den lilla lampan som ska lysa grönt vid inbyggda nätverkskortet på mitt ASUS A8N-E lyser orange och inte grönt även nu när jag äntligen lyckats komma ut på internet igen.

Tack på förhand! Mvh.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Har du installerat nätverkskortets drivrutiner och konfigurerat det? Om ja, testa att i kommandotolken göra några av dessa steg.

Skriv:
net stop dhcp (stoppar dhcp-tjänsten)

sen när det står att tjänsten är stoppad så skriver du:
net start dhcp (startar dhcp-tjänsten)

Detta brukar fungera bra för mig om jag har problem att få en ip från bbb.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Jag har redan en IP och ja har installerat nätverks drivrutinerna

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag hade exakt samma problem som dig, då var det en trojan/spyware som hade blockat all utgående trafik. Men det är det väl inte nu, eftersom du hade nyformaterad hdd.

Permalänk
Entusiast

Ni har alla haft fel hihi,

nä men jag ringde BBB igen, och dom sa att dom tydligen har en bugg i 100+ telestationer som spottar ut IP's som inte går att använda eller nått sånt. Vilket förklarar varför jag bara haft tur 3 gånger på 5 dagar bara att komma ut på internet.

Funkar fortfarande inte som det ska och jag vågar inte stänga av datorn igen vill inte hålla på och jobba ihjäl mig på att få rätt IP igen, kan man förvänta sig någon sorts ersättning för detta?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II