Varning för Komplett.se och RMA
För drygt tre veckor sedan gav mitt gammal AGP-grafikkort upp, det var ett 6800GT. Det var stendött och skickad till Komplett för utbyte.
Efter någon dag så får jag besked att grafikkortet verkligen var trasigt och att ett nytt skulle skickas till mig.
Så här långt har allt gått utan problem.
När jag gick in på www.komplett.se och kollar status så ser jag att kortet inte finns i lager och är förmodat att komma i slutet av Augusti, detta gjorde jag i mitten av Augusti.
Jag tyckte inte att det var rimligt att behöva ha datorn stående så pass länge utan grafikkort. Jag väntade några dagar och såg att datumet nu är framflyttat ännu längre 9/9 bestämt. Tanken att ha en fungerande dator blev allt avlägsnare. Jag klickade runt lite och såg att det fanns demo versioner i lager, samma kort men tydligen var det bulk/reparerade/demo-kort/.
Detta kortet kostade i runda slängar 600:- mindre än det kortet jag skulle få utskickad. Jag mailade supporten och frågade om jag kunde ta demo-versionen av kortet och sedan få en mus för 600:- som kompensation.
- Inga problem sa supporten, vi skickar grejerna direkt. Detta var för en vecka sedan. Mycket riktigt fick jag ett mail där det stog utskicksdatum 24/8, frid o fröjd så väntar jag på ett kollinummer, kommer inget på Fredag.
Ringer o pratar med supporten, han tog mitt kundnummer och sa att det inte var skickat än.
Inga problem jag väntar tills måndag (28/8), då bör jag ha fått ett kollinummer. Då inget nytt mail kommer så ringer jag upp och frågar vad statusen är.
Ger kundtjänstkillen mitt kundnummer på nytt, han ser ingenting bara min beställning från 2005. Jo men det är en RMA. - Jaha då vill jag ha RMA-nummret annars kan vi inte se något.
* Pontus som jag pratade med på Fredagen (25/8) kan omöjligt ha sätt något i systemet då han inte tog RMA-nummret och jag sa uttryckligen att det rörde sig om ett RMA-fall.
Christoffer ska kolla närmare varför inte grejerna är skickade, och ska återkomma på e-mail till mig. Han hade en teori om att de hade mycket att göra på lagret då det var skolstart med mera. Helt irrelevant!
* Jag har fortfarande inte fått något mail.
Jag ringer tillbaka på Tisdagen (29/8) och får prata med en kille som kan se att något har hänt. Det var exakt så han sa. Jag bad han vara lite mera specifik. Det kunde han inte. Jag ställe en enkel fråga - Vet ni vad ni håller på med, fick inget egentligt svar så jag antar att svaret på denna fråga är nej! Hopplöst, tröstlöst.
Idag ringde jag igen, döm om min förvåning (ironi) när fortfarande inget har hänt. Supporten sa något om omstrukturering i Norge där lagret tydligen finns. Han skulle kontakta någon ansvarig på lagret, men han kunde i lova någonting. Inte ens att jag skulle bli kontaktad.
En vecka och många löften senare sitter jag fortfarande här utan grafikkort och tillbaka till ruta ett. Det var sista gången jag köpte något från komplett, eller ens hänvisade våra kunder till komplett då de säljer vissa av produkter.