windows tar flera år på sig o starta

Permalänk
Medlem

windows tar flera år på sig o starta

Windows tar 32 rörelsegrejjer på sig att starta under windowsloggon,
sen inne i windows så är den mega slö, musen hackar tillexempel
alla vanliga processer ligger o hoppar upp och ner i %
Och inget okänt i aktivitetshanteraren
Kört en spybot den hitta inget viktigt

tips?

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Medlem

Gör en systemåterställning.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Rensa "mina nätverksplatser", patcha upp datorn, rensa registret med lämpligt verktyg (jag använder regdoctor), kolla med bootwiz vad det är som krånglar.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

kört virusscan?

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

bootwiz vad kan man kolla med det?

Visa signatur

Hellre död än himmelsblå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ch1ck
bootwiz vad kan man kolla med det?

Jag skyller på avsaknad av alkohol... bootvis heter det och inget annat.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

ok men vad kan man kolla med det?

Visa signatur

Hellre död än himmelsblå.

Permalänk
Medlem

Min hdd är på samma sätt och enligt tillverkarens testverktyg så har jag skadade sektioner på den. Ska byta hdd, men förslaget från mig är att du kontrollerar disken efter skador.

Permalänk
Medlem

värme problem, exact som när cpu'n är överhettad. testa med everest, pröva klocka ned...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ch1ck
ok men vad kan man kolla med det?

Ja du.... läsa trådar är något du får öva lite på...
Men så du inte blir sur nu då: Du ser vad det är (i detalj) som tar lång tid under uppstart.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Vad är det för tillverkare på disken?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kolla om hdd plötsligt har bytt till PIO mode.

Permalänk
Medlem

Ett tips till... rensa upp lite i dll-cache, cmd -> sfc /purgecache -> sfc /cachesize=64

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Får tacka för alla svar, jag körde en system återställning, så starta den på några sek

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!