Komplett.se = usel service

Permalänk
Medlem

Komplett.se = usel service

Hej!
" Irriterad,irriterad,irriterad " Jag måste bara få säga det. Jag har köpt saker från Komplett.se ett flertal gånger utan problem. Och jag brukar läsa omdömmen som använder sig av superlativ om deras service.

Men nu köpte jag en platt tv som när den kom fram hade trasig förpackning och en lapp som det stod "Damage Do Not Deriver" Ja! Deriver inte Deliver.

Jag ringde Komplett och undrade så klart. Dom sa att en sån lapp hade dom aldrig hört talas om. Det är bara att packa upp tv,n och prova så att allt fungerar, annars så är det bara att höra av sig så ordnar dom allt.

Med en känsla av ugglor i mossen så packade jag upp den och kopplade in den. Och visst bild och ljud fick jag men alla ingångar och utgångar såsom hörlurar,dvi,hdmi, mm var stendöda.

Jag ringde Komplett och påtalade detta och snacka om strul. Dom bara vägrade kännas vid att tv,n skulle vara defekt. Dom menade att jag skulle ringa ett nummer till en serviceverkstad som skulle guida mig genom hur man kopplar in div anslutningar?????. På hur många olika sätt kan man koppla in hörlurar i ett hörlursuttag?

Nåväl jag ringde det där nummret som jag fick till serviceverkstaden och det visade sig att det inte ens existerade. Jag ringde tillbaka till Komplett där dom var lika nonchalanta som förra gången. Jag fick ett annat nummer som jag skulle ringa vilket jag gjorde. Där svarade dom att dom har ingen service åt Komplett på Platt tv av det märket. Dom bara fnös och undrade vad Komplett höll på med.

Återigen ringde jag Komplett och fick ett nytt nummer ( efter div strul så klart ) och nu kom jag till Komplett i Stockholm. Nu fick jag prata med en snubbe som undrade vad dom höll på med. Han sa att det var bara att skicka tillbaka tv,n så skulle jag få en ny.

Jag skickade tillbaka den Fredagen den 22 Sep, Och har varit i kontakt med dom ett antal gånger sedan dess. Gissa vilket bemötande jag har fått? Ett trevligt idiotförklarande!

Jag sa att jag ville ångra köpet men se det gick inte för jag hade ju provat tv,n???? Men det var ju dom som sa att jag skulle göra det! Då sa dom Äeh jaha!
Efter mer argumenterande så sa dom att dom skulle felsöka tv,n. Jag sa att jag varit i kontakt med konsumentombudet som sa att jag hade rätt.

Det struntade dom mer eller mindre i och sa att dom skulle reparera tv,n, Jag sa att jag vill inte köpa en ny tv som inte fungerar och få den reparerad. Om jag inte får ångra mitt köp så ska jag ha en annan ny tv.

Ok för att komma till vägs ände så var jag i kontakt med dom idag där dom till slut gav med sig och sa att jag skulle få en ny tv. Den skulle skickas i "dagarna". Så nu återstår det bara att se hur den fungerar och ifall jag kanske måste kontakta Sverker på Plus.

Passa er för Komplett

Permalänk
Medlem

"Go sverker!"

Permalänk
Medlem

Att komplett har dålig service är väl känt sedan länge

Permalänk
Medlem

Heh, jo, jag vet. Komplett är struliga när det kommer till såna här saker. Dock så verkar de ge med sig efter MYCKET snack och strul. Var så med mitt 6800GT som jag köpte för ett och ett halvt år sedan när det var defekt. Såklart ville inte Komplett kännas vid felet efter deras felsökning. Lika förbannat funkade det inte när jag fick tillbaka det. Till slut fick jag ett 7800GTX (efter pristillägg) och sedan dess har det funkat perfekt...

Ligg på!

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft problem med komplett service. För 1 och ett halvt år sedan gick ett grafikkort sönder (kylningen lade av efter en månad). Några dagar efter att jag skickat in det ringde de och undrade vad jag ville ha för ersättningsgrafikkort och fick ett som var 400kr dyrare.

För ca ett halv år sedan fick en kompis nya minnen eftersom de som han fått var sönder, även det utan problem.

För någon vecka sedan gick min hårddisk sönder. En vecka efter att jag skickat in den så fick jag en ny (bad om en Seagate istället för en likadan samsung som jag skickat in och det fick jag).

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem

Ja då men väl ha det i åtanke man beställer nästa gång från dom. Eller kanske hoppa över dom. Funkar inte servicen å bemötande så vill man inte handla där.

Permalänk
Medlem

Tycker förr så hörde man nästan bara positivt om komplett har de nu sparat så mycket så servicen har blivit usel, Nä blir nog att undvika komplett tills dessa medarbetarna utan någon som helst servicekänsla försvinner ,Och hålla sig till tex, dustin så länge, För så här ska de ju inte vara, får väl se om de från komplett som figurerat på forumet innan skriver något svar, inte för att de skulle hjälpa för har man kört skiten i botten är där inte mycket att göra. (Du har inte kontaktat tillverkaren inte för jag vet om de bryr sig så mycket men skadar ju ej )

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Ajdå det lät ju inte bra, lät som om du fick prata med en hel hög nyanställda eller nått. Får hoppas du hade jäkla otur bara...

Haft själv haft 2 RMA på komplett. Den ena sköttes dock av tillverkarn och den andra sköttes exemplariskt av komplett.

Permalänk

har oxå fått bra bemötande av komplett. verkar onekligen konstigt, många som får ersättnings grejjer av dom o dylikt samt dyrare saker, tror du fått snacka med nyanställda som någon sa...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

hmm blev jättebra bemött när mitt gfx gicksönder nu i dagarna. ett 6800GT, så jag fick ett nytt gfx, ett x1900xt som dom sa att de skulle varea en mellanskillnad på men det var det aldrig så jag klagar inte, och supporten jag ringde var hur bra som helst och förstod allt man sade och viste exakt vad han skulle säga och förklarade bra hur man skulle göra för att lämna tillbaka den.

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Är ju som på alla affärer, online eller inte. Vissa får dåligt bemötande, andra får bra. Svårt att döma en affär efter en köpares erfarenheter.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Är ju som på alla affärer, online eller inte. Vissa får dåligt bemötande, andra får bra. Svårt att döma en affär efter en köpares erfarenheter.

sant, bara vanliga människor som du o jag som står där endå! o ibland e det bara döds metal på hög volym som gäller, då kanske man kan vara lite sur, fast det ska man försöka hålla för sig själv och vara proffisionell och vänlig!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Att komplett har dålig service är väl känt sedan länge

Det har jag aldrig upplevt. Kompletts service har aldrig strulat för mig. En av de bästa jag vet i alla fall

Citat:

Urspringligen inskrivet av Airwolf
Haft själv haft 2 RMA på komplett. Den ena sköttes dock av tillverkarn och den andra sköttes exemplariskt av komplett.

Samma här, jag har också haft två stycken RMA. Båda sköttes dock exemplariskt av komplett.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk

Den där lilla "lappen" känner av om du har lutat TVn ett visst antal grader, har man gjort det så kan elementen i displayen gå sönder, och därmed bör TVn anses som förstörd.

Problemet är bara det att det inte finns ett enda jävla ställe där man kan köpa en TV på postorder där den hela vägen skickas ståendes...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Random, lust att ge mer info om den där "lappen"??

Har aldrig hört talas om en sådan, finns det någon mer info någonstans om vad det är och hur en sådan fungerar?

Misstror dig inte det minsta, utan är mer nyfiken på det faktum att en sådan lapp finns.

Permalänk
Medlem

jag fattar inte heller vadå för lapp satt den på tvn eller ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
jag fattar inte heller vadå för lapp satt den på tvn eller ?

Lappen som enligt trådskaparen skall ha suttit på förpackningen. Så förstod jag det iaf.

Permalänk

Du kommer få den lagade tvn... =(

Permalänk

Det lät riktigt tråkigt, det där bemötandet du fick... Själv så har jag bara behövt skicka ett par minnen på rma, och det sköttes snabbt och bra. Fick nya hemskickade efter 1 vecka, inga problem alls.
Jaja, hoppas att det löser sig snart iaf, GL!

Visa signatur

¤ X2 3800+ @ 2900MHz ¤ Asus A8N32-SLI Deluxe ¤ Corsair TWINX2048-4000PT ¤
¤ Gainward 8800 GT GS ¤ Seasonic S12 600W ¤ Antec P180 ¤ Scythe Ninja ¤ Logitech G7 ¤

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Den där lilla "lappen" känner av om du har lutat TVn ett visst antal grader, har man gjort det så kan elementen i displayen gå sönder, och därmed bör TVn anses som förstörd.

Problemet är bara det att det inte finns ett enda jävla ställe där man kan köpa en TV på postorder där den hela vägen skickas ståendes...

Nja, har för mig att dustinhome alltid gör det. Det gör dom för att inte skada panelen. På en plasma med glasskiva så blir glasets tyngd en faktor för att det ska spricka och gå sönder.

Dock så ser jag egentligen inget fel med ditt ärende. Visst är surt om man får fel nummer, klumpigt av dem. Sen brukar alla butiker vilja göra en RMA på proudkten innan en ny skickas detta p.g.a. mycket handhavande fel. Folk som tappar, stöter i saker mm. Sen att de erbjuder sig att laga den är heller inte helt fel. Dock så ska det ske inom rimlig tid. Många är dock schyssta och skickar en ny direkt om den var DOA.

Är även svårt att få någon tidsupfattning från ditt inlägg. Man ser inte om det tog två dagar eller två veckor.

En annan anledning till att de erbjöd reparation var kanske för att den inte fanns i lager och att det skulle ta längre tid för dig att få en ny.

Hoppas att de löser sig i slutändan.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Inaktiv

Om du ser att förpackningen är trasig. LÖS INTE UT paketet då det är posten som ansvarar för att godset ska ankomma till dig i god skick. Sen spelar det ingen roll vad komplett säger.

Permalänk

Jag prisade komplett till 100% tills jag skulle köpa nytt system.

Jag plockade ihop ett sytem på våran gamla skithögsdator å beställde. Men på nått sätt så låste sig musen å spammade klick!!. Köpet vart ju givetvis ångrat.

Okej tänkte jag, det är väll bara å beställa nytt. Men icke. Pengarna låg restade på kontot så ja kunde ju inte röra dem. (visst det ligger ju hos banken så komplett har ju igentligen inget med det att göra).

Väntade typ 1 vecka på att få tebax pengarna, beställde nytt paket.

2 dagar senare kom alla grejjerna. Eller dvs fyllot som skulle leverara sakerna till mitt postombud körde ju hårdvaran till ett ställe å lådan till ett annat. Effter typ 1 timmas farande runt stan å spårning av paket etc så fick vi äntligen tag på skiten.

happy me började bygga system. Allt funkade perfekt!!. I en månad sedan stendog mitt Tagan easycon modular 430. Va fan tänkte jag då jag läst tester etc på alla grejjer ja har i datorn å kommit fram till att agget ja valt valde jag ju för att det INTE skulle gå sönder!. Men men.

Ringde supporten, å efter att ja typ googlat mig till en akademiker examen å bla bla så kom ja fram till hur skiten skulle skickas. Grävde efter embalage etc å skickade paketet. Varav det tog 1,5 veckor för komplett att konstatera att mitt nätagg luktade bränt å inte fungerade. Sedan 3 dagar för dem å skicka ett nytt.

Måste säga att detta var grymt segt eftersom det tog 2 veckor typ för dem att ge mig ett nytt. Många andra företag Tex D-link skickar ju bara en ny produkt å så en retursedel etc så man bar tar den nya å slänger in den gamla i samma låda å skickar iväg. Nemas problemas. Men inte komplett för de använder ol´school varianten fortfarande.

Visst kan man förstå att det kanske är många som skickar in sina grejjer även fast det fungerar för de inte förstår hur man skall göra. Men står det att det luktar bränt å inte levererar någon spänning så äre väll fan inget å tjafsa om. Dessutom har tagan 36 månaders garanti på sina agg så :S.

Ajja tyckte bara det var knöligt. Dessutom fick man betala frakt själv etc. Fy.

Blir att handla från dustin eller nått i framtiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ezco=
Jag prisade komplett till 100% tills jag skulle köpa nytt system.

Jag plockade ihop ett sytem på våran gamla skithögsdator å beställde. Men på nått sätt så låste sig musen å spammade klick!!. Köpet vart ju givetvis ångrat.

Okej tänkte jag, det är väll bara å beställa nytt. Men icke. Pengarna låg restade på kontot så ja kunde ju inte röra dem. (visst det ligger ju hos banken så komplett har ju igentligen inget med det att göra).

Väntade typ 1 vecka på att få tebax pengarna, beställde nytt paket.

2 dagar senare kom alla grejjerna. Eller dvs fyllot som skulle leverara sakerna till mitt postombud körde ju hårdvaran till ett ställe å lådan till ett annat. Effter typ 1 timmas farande runt stan å spårning av paket etc så fick vi äntligen tag på skiten.

happy me började bygga system. Allt funkade perfekt!!. I en månad sedan stendog mitt Tagan easycon modular 430. Va fan tänkte jag då jag läst tester etc på alla grejjer ja har i datorn å kommit fram till att agget ja valt valde jag ju för att det INTE skulle gå sönder!. Men men.

Ringde supporten, å efter att ja typ googlat mig till en akademiker examen å bla bla så kom ja fram till hur skiten skulle skickas. Grävde efter embalage etc å skickade paketet. Varav det tog 1,5 veckor för komplett att konstatera att mitt nätagg luktade bränt å inte fungerade. Sedan 3 dagar för dem å skicka ett nytt.

Måste säga att detta var grymt segt eftersom det tog 2 veckor typ för dem att ge mig ett nytt. Många andra företag Tex D-link skickar ju bara en ny produkt å så en retursedel etc så man bar tar den nya å slänger in den gamla i samma låda å skickar iväg. Nemas problemas. Men inte komplett för de använder ol´school varianten fortfarande.

Visst kan man förstå att det kanske är många som skickar in sina grejjer även fast det fungerar för de inte förstår hur man skall göra. Men står det att det luktar bränt å inte levererar någon spänning så äre väll fan inget å tjafsa om. Dessutom har tagan 36 månaders garanti på sina agg så :S.

Ajja tyckte bara det var knöligt. Dessutom fick man betala frakt själv etc. Fy.

Blir att handla från dustin eller nått i framtiden.

Tråkigt.

Om du fyller i ditt kontonummer då du fylller i att du ska skicka en produkt på RMA så betalar komplett din frakt. Just for the record.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

Har haft några RMA och några ångrade köp hos komplett och de har aldrig strulat, tvärtom, de har varit mycket hjälpsamma. Samma gäller Dustin, det är därför jag endast beställer från dessa två företag trots att priserna kanske inte alltid är lägst.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Avstängd

iNexi:
Skitsnack tyvär.
Jag har varit i kontakt med dom i flera månader ang mina RMA pengar. Inte fått ett ÖRE inbetalat.
Dom bara "det ska vi kontrollera"
Min RMA sköttes på 2 veckor vilket är godkänt, men rma pengarna har jag inte sett på månader och kommer aldrig få se heller.
Nu har jag gett upp om att få tillbaka dom dock, orkar inte kladda med komplett som har idioter i kundservice.

Permalänk
Medlem

Jag sa att jag ville ångra köpet men se det gick inte för jag hade ju provat tv,n????

Detta har ingen betydelse. Enligt distansköplagen.

12 § Konsumenten får utöva sin ångerrätt endast om den vara som
han eller hon har tagit emot hålls i väsentligen oförändrat
skick. Detta gäller dock inte om varan har förstörts eller
förändrats på grund av någon åtgärd som har varit nödvändig för
att undersöka den eller på grund av någon omständighet som inte
kan hänföras till konsumenten.

Du kan öppna lådan, köra igång den. Varan har inte väsentligten förändrats och inte förstörts.
Säger Komplett.se annat kan de inte lagen.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och 10G.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Jag sa att jag ville ångra köpet men se det gick inte för jag hade ju provat tv,n????

Detta har ingen betydelse. Enligt distansköplagen.

12 § Konsumenten får utöva sin ångerrätt endast om den vara som
han eller hon har tagit emot hålls i väsentligen oförändrat
skick. Detta gäller dock inte om varan har förstörts eller
förändrats på grund av någon åtgärd som har varit nödvändig för
att undersöka den eller på grund av någon omständighet som inte
kan hänföras till konsumenten.

Du kan öppna lådan, köra igång den. Varan har inte väsentligten förändrats och inte förstörts.
Säger Komplett.se annat kan de inte lagen.

Där är det också en tolknings fråga. Är tv:n oanvänd och i oförendrat skick om du packau upp den och testat den? Skulle du kunna tänka dig att köpa en sådan tv till fullpris?

Ångerrätten är i huvudsak till för att kunna ångra sitt köp om man köpt fel vara och kan skicka tillbaka den första i oöppnad kartong. Dock så tolkas det lite fel om man ska kunna köpa en vara, ta hem den, testa den och då avgöra om den är bra eller inte. I mina ögon så är varans skick förendrat då du använt en del av tvns livslängd. Minns inte hur länge plasma och lcd håller men är inge kul att köoa en maskin som gått 8h innan man fått den.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Komplett.se

Vår uppgift är ju att försöka lösa problemen som uppstår. Därför är det bra att vi får en feed-back på ärenden som inte har gått så smidigt som vi önskat. Men jag hoppas vi skall kunna lösa även de problem som visat sig här.

Hoppla:
Vi har redan en dialog via mail som vi gärna kan fortsätta. En ny TV blev ju beställd redan förra veckan så jag förutsätter att de tidigare problemen nu skall vara lösta.

definition:
Det verkar mycket skumt att du skulle varit i kontakt med oss flera gånger angående en returfrakt. Vanligtvis betalas det ju ut bara några dagar efteråt. Kan du PMa över dina uppgifter till mig så ska jag titta närmare på det. Vi kan kanske ha missat något i din information?

Nu ska jag försöka släppa datorn för idag och ta vara på vad som kanske blir årets sista solvarma dag. Ha en skön och slapp söndag allesammans.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Där är det också en tolknings fråga. Är tv:n oanvänd och i oförendrat skick om du packau upp den och testat den? Skulle du kunna tänka dig att köpa en sådan tv till fullpris?

Enligt lagen är det VÄSENTLIGEN OFÖRÄNDRAD, inte OÖPPNAD eller OANVÄND. En TV blir inte VÄSENTLIGEN förändrad för att papplådan den kom i öppnas. Lika lite som en bil blir det om man tar en runda hos handlar'n (finns dock undantag enl. distansköplagen).
Många varor testas innan du köper dem (de flesta?) och om du tycker det är fel så får du tycka det, man får dock utnyttja ångerrätten och se om varan motsvarar det du letat efter. T.ex. skulle jag aldrig acceptera en trasig ny vara (läs TFT-monitorer) utan startar dem alltid och skickar tillbaka om det finns en trasig pixel.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och 10G.

Permalänk
Medlem

Märkligt vad vissa verkar ha otur med rma hos olika företag.

Jag har skickat rma till datorbutiken, komplett.se, mycom, dustinhome totalt ca 10 gånger. Aldrig har jag haft problem, en gång skickade komplett ut fel vara, varpå jag påtalade detta skickade tillbaka fick rätt vara och en 40gb hd som plåster på såren, inte illa.

Lyckas jag alltid tala med rätt personer på supporten? Lyckas jag alltid undvika "rötäggen"?
Jag tror ofta att det beror på hur man som kund lägger fram sitt ärende, gapar jag och skriker och klagar utan att komma med konstruktiv kritik så får jag skylla mig själv. Lägger jag fram allt på ett vettigt sätt, försäkrar mig om att båda parter är helt överrens om vad vi kommit fram till, och sedan dubbelcheckat och trippelcheckat detta, då blir det oftast inga problem.

Dustinhome, bjussade dessutom på 1200:- på en order jag hade, det hade skickat ett X800XL för mycket tuan att noterade detta, varpå jag ringde upp dem och berättade hur det låg till, som tack så blev min ursprungsorder 1200:- billgare