Recension = Hyundai 32" LCD-TV HLT-3210

Permalänk
Medlem

Recension = Hyundai 32" LCD-TV HLT-3210

Hej, efter mycket om och men så kommer här en recension.

Jag fick hem paketet i Måndags och packade glatt upp allt, efter tittat runt på tv så måste jag säga att den är väldigt snygg, bilden som jag fick när jag kopplade in den i mitt comhem utag med vanlig anten kabel var helt ok. Dock inte super, varierade beroende på vilken kanal jag valde osv.

Menyerna var väldigt lätta att förstå och tog inte många sekunder att hitta alla kanaler, än så länge allt bra.

Nu började problemen, först så visade sig att jag köpt fel kabel, jag hade köpt en DVI H - DVI H, men det finns ingen dvi ingång utan den är kombinerad i hdmi ingången. Så jag fick åka och köpa en DVI-HDMI kabel. Med den i så fick jag bild från datorn, mycket fin upplösning måste jag säga, skarpt och bra färger. Inget att klaga på, har dock inte kollat på nån film än men tror inte det är sämre.

Nästa problem kom när jag tänkte skruva upp den på väggen, jag hade köpt standard fästen som tog alla vesa standarder från 50*50 - 200*200, dock visade det sig att tv inte följer standarden utan har ett fäste med måten ca 220*200, alltså så måste jag göra om mitt fäste lite granna, ska försöka få till det snarast.

Annars måste jag säga att bilden är mycket bra, har dock ett problem då jag sitter på ett nvidia kort för första gången på många år så kommer jag inte ihåg hur man får tv och data skärmen att ha olika upplösningar och hertz. Nån som kan hjälpa mig?

//kg

PS ledsen för alla felstavningar

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk

Märkligt, står att den har DVI.

Citat:

2 x SCART ( 21 pin SCART )
1 x S-videoingång ( 4 pin mini-DIN )
1 x videoingång för komponenter ( RCA-hörlursingång x 3 )
1 x VGA-ingång ( 15 pin HD D-Sub (HD-15) )
1 x DVI-Digital ( 24 pin digital DVI )
1 x hörlurar
Linjeingång för ljud
1 x HDMI

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Märkligt, står att den har DVI.

mm Jag vet, Men det finns inte utan i manualen och i bak panelen på tv så står det att dom är kombinerade med hdmi

Nån som vet om och i så fall hur jag kan ha olika upplösningar på min tv/crt ?

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

Om du har ett geforce kan du ladda hem en nyare version av forceware.
Version 95.xx tycker jag funkar bäst för tv-ut. Då får du en kontrollpanel med en tv-installations wizard.
Det är skitenkelt. Ett par knapp så är allt klart. Sen går du in på ändra upplösning på tv och sen är det klart.

Så gör jag på min tv som är gammal och går via komponentsladd. Borde vara nåt liknande du behöver göra.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

För att köra olika upplösningar ska man köra "Dual-view" på Nvidia kort har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belch
Om du har ett geforce kan du ladda hem en nyare version av forceware.
Version 95.xx tycker jag funkar bäst för tv-ut. Då får du en kontrollpanel med en tv-installations wizard.
Det är skitenkelt. Ett par knapp så är allt klart. Sen går du in på ändra upplösning på tv och sen är det klart.

Så gör jag på min tv som är gammal och går via komponentsladd. Borde vara nåt liknande du behöver göra.

Senaste på deras hämsida är ju 93.xx ?? vart fick du 95 ifrån ?

Edit: Efter att ha instalerat senaste 93.xx så fick jag dual att funka så nu kan jag köra dem individuelt. Men jag kan inte ställa in rätt upplösning på tv:n, allt jag får välja mellan är 720p eller 1080i. Då blir upplösningen 1280* 720. i 60 hertz. vilken hetrz ska man ha?

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

beställde också denna TV idag, antar att det finns komponentingång?
ska bli trevligt och se hur detta ter sig..

Permalänk
Medlem

Har en sådan själv, tycker den är underbar. Tur att man fick den när den var billig

Permalänk
Medlem

men är det någon komponent ingång på TV'n? man vet ju inte vad när det är massa ingångar som sägs finnas som sedan inte är där

Permalänk
Medlem

hej, Har också köpt denna tv, är mycket nöjd. bilden är riktigt fin när man kollar på dvd via komponent eller från datorn. xbox 360 ger också fin bild inte några eftersläpningar!! enda man kan klaga på är bilden i mörka scener, den blir grå daskig eller väldigt mörk, Men enda filmen som jag upplevde de som störande var i world trade center, dom som sett den vet att de är jävligt mycket mörka scener i den:) mitt exemplar lider även av lite ljus genom släpp man ser de när man har en helt mörk bild. men vad jag förstått är de ett vanligt fenomen på lcd tv`er

Obs, ljudet är enligt mig värdelöst. men jag störs inte av de duger till tv tittande och när jag kollar film blir de surround.

En tråkig sak är att jag inte får till 1366*768 eller 1360*760.. på datorn står de att upplösningen är 1360*768 men om man kollar i menyn på tvn så körs den i 1280*768 eller 1280*1024.. Någon som kan hjälpa har ett sopigt radeon 7000??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlos25
Senaste på deras hämsida är ju 93.xx ?? vart fick du 95 ifrån ?

Edit: Efter att ha instalerat senaste 93.xx så fick jag dual att funka så nu kan jag köra dem individuelt. Men jag kan inte ställa in rätt upplösning på tv:n, allt jag får välja mellan är 720p eller 1080i. Då blir upplösningen 1280* 720. i 60 hertz. vilken hetrz ska man ha?

Det finns massor av inofficiella som fixar massa problem. TV-ut tycker jag blivit bättre. Ursäkta om det är sent svarat. Här hittar du iaf drivisar:
http://www.guru3d.com/

Tycker själv 95.XX versionen är bäst för tv-ut. Har provat upp till 97.xx

Visa signatur

MÄÄAKLUBA