Permalänk

Intel originalkyl konkav!!

Som rubrik säger. Hur många har kollat sin originalkylare från Intel?
Jag monterade en idag och fick onormalt hög temp. Demonterade och såg att kylpastan bara "markerade" ytterkanterna på kylaren. Kollade ett par andra och det var samma där. Dock ej så mycket.
Nå´n annan med samma erfarenhet?

Visa signatur

duo6600-2gb8500 OCZ-2x74gb raptor 0-7900gto-DQ6

Permalänk
Medlem

har du monterat den helt rätt?.. har själv orginalkylare och min ligger på 32 i idle och 49 i heavy load beror dock på att det är mellan 8 och 13 grader i mitt rum.

Visa signatur

| Core 2 Duo E6300 | Shappire Radeon 2600XT 800Mhz/1720Mhz | 2,5 GB RAM DDR2 PC5300 | Biostar A7A 8.0 | Silentium T1 | Razer Diamondback| 400GB HDD (2x200gb) | Win XP| LG Flatron L222WS | Seasonic 350W |

Windows Vista Suger! Åratal har dom haft på sig och de är va dom kommer med.

Permalänk
Medlem

skulle gissa på att det är som med många andra intel C2D att IHSen är konkav och inte kylaren.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

gör som jag kasta veck originalet o handla en bättre .. sänkte min från 47 idle till 37 med en gång. Jag konstaterade också att mitt original kyl inte nuddade mitten sen om det berode på proc eller fläns låter jag vara osagt.

Visa signatur

I7 4790K | 16 gb | Gigabyte 980 | 1TB Evo 840 | Node 304 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RazoX
har du monterat den helt rätt?.. har själv orginalkylare och min ligger på 32 i idle och 49 i heavy load beror dock på att det är mellan 8 och 13 grader i mitt rum.

Skojjar du? Är ju fan svinkalt! Varför?
Sry för offt.

Men inte helt insatt i fästningsanordningen, men kan den inte ha blivit för spänd eller lik så den böjd på sig? ren koppar är ju inte direkt jättestarkt..

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RazoX
har du monterat den helt rätt?.. har själv orginalkylare och min ligger på 32 i idle och 49 i heavy load beror dock på att det är mellan 8 och 13 grader i mitt rum.

Sitter du med vinterjackan framför datorn eller?

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk

nope, inte för hård anspänning och inte spreadern som är skev. Är kylaren som är piss sne.... Testade att plana densamma. Sänkte tempen från 83 till 53... Detta med en gradfil.!!
Jodå ,jag vet att originalet är dåligt men detta tycker jag är onödigt med en redan dålig kylare......
H2o på g.....

Visa signatur

duo6600-2gb8500 OCZ-2x74gb raptor 0-7900gto-DQ6