Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Överklockningsdatabas

[b]Jag håller på att göra om systemet från början och hemsidan kommer att komma tillbaka igen nästa år i samband med domän och eventuellt serverbyte![/b]

Om någon mot all förmodan läser detta så kan jag informera om att jag arbetar på sidan nu och arbetar nu med en vän vilket gör att det inte känns lika jobbigt som att koda ensam (tycker inte jag iaf).

framstegen kan ses på http://www.datasidan.se/content/

feedback kan även lämnas i kategorin sidan i forumet, ingen registrering behövs för den forumdelen.

Permalänk

Kommentarer-rutan ser lite buggad ut

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk

Bra initiativ, hoppas den får respons!
lite konstruktiv k kan vara att jag tycker att alla fält i formuläret ska vara obliatoriska.

Men som sagt, bra initiativ! Häng på nu alla!

Permalänk
Medlem

Har iaf skickat in mina resultat nu, dock så sitter jag inte vid den datorn just nu så jag kan inte kolla vmem och mhz på minnena men men. Skoj initiativ och hoppas att många visar sitt intresse. Du borde kanske strukturera upp sidan lite mer och så.

Visa signatur

Dator: 9800X3D @ 5.4 all core, Arctic Freezer II 420mm, Arock x870e Nova, 32gb 6000MHZ CL28 DDR5, Asus RTX 5090 Astral OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

fin sida !

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

Äntligen!! Sånt här längtar man efter !! Bra jobbat!

Visa signatur

KAGUClicker.seThe projects ■ AMD 4200+ @ 2988 ■ Abit KN9S ■ Corsair 6400 1GB 4-4-4-8 @ 950 mhz ■ X1900GT @ 580/1650 ■ Samsung 250GB ■ -SuperPI: 28,523s @ 2904

Permalänk
Medlem

Bra jobbat. Nånting kom jag på bara. Det kommer bli ett helvete att hitta ett speciellt resultat när det är ca 100+ av dem.

Permalänk
Avstängd

fins sida med lite smygreklam också

äe det bara folk från sweclockers som har med sina resultat där eller finns det andra också?

själv brukar jag kolla rekorden på www.ripping.org som också är en ganska bra oc databas.

Permalänk

det behövs nån sorts standardisering vad gäller processornamn osv. dessutom vore det bra med sorteringsfunktioner av olika slag.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
det behövs nån sorts standardisering vad gäller processornamn osv. dessutom vore det bra med sorteringsfunktioner av olika slag.

Jag arbetar på att få igång fungerande sorterings funktionen.
Med standarderings system menar du då så att man kan välja vilken processor man har från en lista eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Med standarderings system menar du då så att man kan välja vilken processor man har från en lista eller?

ja, det vore naturligtvis det bästa. det blir ett jävla jobb för dig att sitta och plita ner alla processorer dock...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
ja, det vore naturligtvis det bästa. det blir ett jävla jobb för dig att sitta och plita ner alla processorer dock...

exakt!

Var inne på det från början men jag har nog inte tid med det.... och jag måste lägga till alla nya modeller som släpps...

Permalänk

har man väl klarat av det dödande trista jobbet att skapa listan så lär det väl iofs inte vara så jobbigt att lägga till de nya som släpps. så många nya dyker det ju inte upp hela tiden direkt...

men jag har full förståelse för om du inte orkar. det kanske redan finns nån up-to-date lista du kan använda iofs. google?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Postat nu mitt resultat men skrev lite fel :(.
Skrev 200 på FSB och 11 på multiplier, trodde du menade Orginal.
Förstog sen att det skulle vara det man överklockat till. (Läste andras Detaljerad Info).
Hoppas du kan fixa det :). Du ser vad jag kör i sign.
//Syntan
P.S Stepping kan vara bra att veta right ?

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk
Medlem

headclener:

Jag fick en ide om att man skulle kunna välja processor typ från en sådna lista. (t.ex AMD Ahtlon 64, AMD Ahtlon 64 X2, Intel Core 2 Duo o.s.v.)
Kan vara bra senare så kan man sortera ut typer också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syn7e7ik
Postat nu mitt resultat men skrev lite fel :(.
Skrev 200 på FSB och 11 på multiplier, trodde du menade Orginal.
Förstog sen att det skulle vara det man överklockat till. (Läste andras Detaljerad Info).
Hoppas du kan fixa det :). Du ser vad jag kör i sign.
//Syntan
P.S Stepping kan vara bra att veta right ?

Jag ändrade dina resultat och jag kan nog lägga till stepping.

Permalänk
Medlem

Sorterings funktion skulle vara jätte bra, annars blir det i princip värdelöst när det blir många resultat.

Att kunna sortera efter % överklock eller snabbaste processorn är väll deyt bästa.

Annars var det ett riktigt bra initiativ och fin sida!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

en snabb processor lista att ta med som jag har skrivit ner

Intel core 2 duo processor familjen

intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2x1 MB, BOXED m/fläkt "Allendale"

Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket LGA775, 2x1 MB, BOXED m/fläkt "Allendale"

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB (2x2Mb) BOXED m/fläkt "Conroe"

Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz Socket LGA775, 4MB,(2x2Mb) BOXED m/fläkt "Conroe"

Intel Core 2 Duo X6800 2.93GHz Socket LGA775, 4MB,(2x2Mb) BOXED m/fläkt "Conroe"

Intel QuadCore QX6700 2.66Ghz 8MB cache " Kentsfield "

Amd socket AM2 familjen singel-core

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket AM2, 512KB, BOXED m/fläkt "Orleans"

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket AM2, 512KB, BOXED m/fläkt "Orleans"

AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket AM2, 512KB, BOXED m/fläkt "Orleans"

Amd socket AM2 familjen Fx familjen

AMD Athlon 64 FX-62 2.8GHz Socket AM2, 2MB, BOXED m/fläkt "windsor"

Amd socket AM2 Dualcore Familjen

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/fläkt "windsor"

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/fläkt "windsor"

AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/fläkt "windsor"

AMD Athlon 64 X2 5000+ 2.6GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/fläkt "windsor"

Amd socket AM2 Sempron familjen

AMD Sempron 2800+ 1.6GHz Socket AM2, 128KB, BOXED m/fläkt "Vanilla"

AMD Sempron 3000+ 1.6GHz Socket AM2, 256KB, BOXED m/fläkt "Vanilla"

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

bra jobbat, förutom att E6300 och E6400 också heter Conroe eftersom det är fråga om samma chips som E6600 och E6700 fast med halva L2-cachen avstängd. processorerna som kommer Q1 07 (bland annat E4300) är de "riktiga" Allendale-chipsen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men jag har en ide om att ha ungefär

Processor:
dropdownlista:
AMD--

Ahtlon 64
Ahtlon 64 X2
Ahtlon 64 FX
Sempron
Operation

INTEL--

Core Duo
Core 2 Duo
Core 2 Quad
Pentium 2
Pentium 3
Pentium 4
Celeron
*end dropdownlista*

Modell: *textbox*

fast lite mer ifylld... bara exempel

så kan jag välja i mitt fall

Processor: Ahtlon 64 X2
Modell: 4200+

Permalänk
Medlem

Detta verkar kul. Ännu roligare om man kunde ha med vilket moderkort också.
Varje användare skulle kunna lägga in eget namn (om modellen inte finns än) fast att det är hårt styrt. Typ:
Tillverkare | Modellnr | Rev | etc |
(med olika regler så det inte kan finnas variationer på samma modellnamn) Här hittar man även originalhastigheter etc

Det borde väl funka att det läggs in automatiskt i en dropdownlist.

En separat tabell för användare, processorer, moderkort, grafikkort "resultat" och "resultat grafikkort". I resultat lagrar man typ upnått fsb, multipel, mhz kärna, mhz gddr, volt, kylning, superpi etc etc etc..

Så när man kommer till startsidan får man välja vad man skall söka efter. Då borde man kunna leta på specifikt moderkort och cpu etc.

Edit: ..trött edit2: hmm, får nog fundera vidare i morrn

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Sådär nu har jag lagt in mina resultat där också...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Har lagt in mina resultat med.

Visa signatur

Intel C2D E6300 @ 2800 || Asus P5B Deluxe || 2048mb Crucial Tenth Anniversary PC5300 @ 1000 4-4-4-12 || MSI 7900GTO @ 700/1700 || Samsung Spinpoint 250gb || NEC 5170 || Antec P180B || Corsair HX520

Permalänk
Medlem

Bra ide!

Har lagt in resultatet för mitt grafikkort.

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

Fixa dropdown menyer på det som går på sidan där man skickar in resultat, alldeles för drygt att sitta och fylla i alla saker som socket m.m. (egentligen fsb/multiplier/timmings/processor modell också)..

Fixa krav på cpu-z (eller liknande) länk, antingen skärmdump eller validering på http://valid.x86-secret.com/

Användarregistering för att kunna ändra och uppdater inskickade resultat samt hindra andra från att använda andra användarnamn..

Fler sorteringsalternativ, procentuell överklock m.m.

Fixar du lite av detta kan det väl kanske bli lite bättre, men knappast lika bra som http://ripping.org/ men ett försök iaf..

Förresten, jag äger domänen överklockningsdatabasen.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BSorre
Fixa dropdown menyer på det som går på sidan där man skickar in resultat, alldeles för drygt att sitta och fylla i alla saker som socket m.m. (egentligen fsb/multiplier/timmings/processor modell också)..

Fixa krav på cpu-z (eller liknande) länk, antingen skärmdump eller validering på http://valid.x86-secret.com/

Användarregistering för att kunna ändra och uppdater inskickade resultat samt hindra andra från att använda andra användarnamn..

Fler sorteringsalternativ, procentuell överklock m.m.

Fixar du lite av detta kan det väl kanske bli lite bättre, men knappast lika bra som http://ripping.org/ men ett försök iaf..

Förresten, jag äger domänen överklockningsdatabasen.se

Hmm......

blir mycket jobb att fixa allt.
socket kan jag nog fixa dropdown på.

men du äger inte overklockningsdatabasen.se
mitt kan inte använda åäö

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Hmm......

blir mycket jobb att fixa allt.
socket kan jag nog fixa dropdown på.

men du äger inte overklockningsdatabasen.se
mitt kan inte använda åäö

Ja det är möjligt, men strävar du efter att bli en stor sida inom detta så kommer du inte långt som det är nu..
Men ett valdieringskrav är ett måste, annars kommer sidan få fullt med en massa resultat som inte är riktigt..

Det märks väl vem som äger den när iis.se (och deras ombud) registrerar domänen..

Permalänk
Medlem

En ny "bugg" om man nu kan kalla det de...

Där man skickar in resultaten har du skrivit amd ahtlon istället för amd athlon.

kanske ingen bugg men väl ett skrivfel

Permalänk
Medlem

Jag råkade lägga in mina frekvenser på processorn i GHz, istället för MHz.

Det skall vara 1860 MHz resp 2800 MHz.

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xJom
Jag råkade lägga in mina frekvenser på processorn i GHz, istället för MHz.

Det skall vara 1860 MHz resp 2800 MHz.

/xJom

ok.

fixade det

Permalänk
Medlem

skulle vara kul att få reda på kylning som används, vilken processorfläkt eller kanske vattenkylning osv...

Visa signatur

Ny sign på G