Nya Nvidia drivrutiner släppta!

Permalänk
Medlem

Nya Nvidia drivrutiner släppta!

Nvidia har släppt nya drivrutiner idag till Windows Vista, 162.22!

32-bit: http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_162.22.html

64-bit: http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_162.22.html

* WHQL Certified driver for GeForce 6, 7, and 8 series GPUs.
* This driver supports single GPU and NVIDIA SLI™ technology on DirectX 9, DirectX 10, and OpenGL.
* Improved compatibility for Lost Planet
* Added “Resize the HDTV desktop” underscan compensation option
* Numerous game and application compatibility fixes. Please read the release notes for more information on product support, feature limitations, driver fixes and known compatibility issues.

Permalänk

Tackar!

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk

Ah, tack för det !

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Äntligen en WHQL-märkt drivrutin. Först nu de blir testade och godkända av windows.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Även släppt nya för XP och media Center

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Äntligen. Tack!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Fint, men återstår att se om det är någon skillnad från beta till icke beta, till XP då.

Permalänk
Medlem

Märker genast prestanda skillnaderna i både Lost planet och Company of heroes. CoH kraschar inte längre i Vista. Är mycket nöjd med uppdateringen, har genomlidit ett par av de buggar som fanns förut och det har varit ganska frustrerande.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Prestandan är bra mycket bättre i Company of Heroes med Direct X 10. Dock så har jag fortfarande det där felet med att bilden blinkar till och får meddelandet "Bildskärmsdrivrutinen har slutat att svara".. riktigt irriterande att man måste starta om datorn.. flera gånger om dagen händer det.

Permalänk
Medlem

Ah äntligen! Undrar dock om funktionen i clone lagts till så man kan ändra storleken på den sekundära skärmen för det driver mig till vansinne att bildytan är för stor på TV´n

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dblood
Ah äntligen! Undrar dock om funktionen i clone lagts till så man kan ändra storleken på den sekundära skärmen för det driver mig till vansinne att bildytan är för stor på TV´n

Hm, jag har samma problem fast tvärtom. Bildytan är inte riktigt lika stor som TV'n fast jag har 1024*768 som upplösning och min TV klarar ej högre. Jag har även provat 800*600 men det fungerar ej oavsett upplösning. Tidigare så kunde man tvinga fram 1280*1024 och då vart det perfekt. Men nu är det sådana svarta kanter runt bilden och det är riktigt störigt när vi ska kolla film som vi gör varje kväll.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

äh, det är ju bara att fixa med resize i ffdshow och sedan köra dual istället för clone.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
äh, det är ju bara att fixa med resize i ffdshow och sedan köra dual istället för clone.

Huh? Vart? Help?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Huh? Vart? Help?

Förstår inte varför man använder clone funktionen för att se på film.
Man kan ju använda dual som fungerar mycket smidigare.
Ställ in vilken upplösning som helst på tv'n och sen väljer du att visa filmen på tv'n i helskärm.

Detta är en funktion som inte fungerar i Vista på grund av någon spärr. Har glömt vad det heter. Men man kan lösa det genom att se filmerna i Zoom Player. Där har man möjlighet att välja i inställningarna vilken skärm filmen ska visas på när den är i helskärm.

Permalänk

Är det bara jag som inte kan ladda ner international driver?, får upp att websidan inte kan hittas på alla länkar jag trycker på.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganjasmuggler
Förstår inte varför man använder clone funktionen för att se på film.
Man kan ju använda dual som fungerar mycket smidigare.
Ställ in vilken upplösning som helst på tv'n och sen väljer du att visa filmen på tv'n i helskärm.

Detta är en funktion som inte fungerar i Vista på grund av någon spärr. Har glömt vad det heter. Men man kan lösa det genom att se filmerna i Zoom Player. Där har man möjlighet att välja i inställningarna vilken skärm filmen ska visas på när den är i helskärm.

Jag sitter i Xp. Jag kan bara ändra från 800*600 - 1024*768 har och provat detta men det gör ingen skillnad. Installerar jag äldre drivrutiner så ska det fungera för det gjorde det tidigare. Jag använder alltid Dualview men menade bara på att clone heller inte fungerar. Alltså det är inte det att filmen inte går i helskärm utan TV-ut bilden tar inte upp hela TV upplösningen. Det fattas typ 2-3cm uppe och nere och 1cm på var sida till höger samt vänster. Där är problemet.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Jag sitter i Xp. Jag kan bara ändra från 800*600 - 1024*768 har och provat detta men det gör ingen skillnad. Installerar jag äldre drivrutiner så ska det fungera för det gjorde det tidigare. Jag använder alltid Dualview men menade bara på att clone heller inte fungerar. Alltså det är inte det att filmen inte går i helskärm utan TV-ut bilden tar inte upp hela TV upplösningen. Det fattas typ 2-3cm uppe och nere och 1cm på var sida till höger samt vänster. Där är problemet.

Har exakt samma problem, är extremt irriterande. Måste ju finnas nått sätt att fixa till det.

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem

Jag får problem med dessa drivrutiner....

Permalänk
Medlem

Dessa är buggiga och det är otroligt att dom har WHQL certifierat dom och gjort dom officiella.

Jag får korupt skärm och NVLDDMKM error med dessa på mitt 7950GT och vista x64

Permalänk
Medlem

Det här med TV-out problemen gillade jag aldrig med nVidia, så svårt att centrera och fylla TV skärmen med deras konstiga kontrollpanel.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Det här med TV-out problemen gillade jag aldrig med nVidia, så svårt att centrera och fylla TV skärmen med deras konstiga kontrollpanel.

Har aldrig fått detta problemet någonsin. Jag har haft Nvidia kort sedan start. Detta är första gången med mitt 8800GTX och Nvidias nyare drivrutiner, jäkla otur alltså.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Upplever stuttering i ett flertal spel med 162.18 (XP 32). Börjar nästan ångra att man bytte till nVidia, har aldrig haft liknande problem med ATi, skärp er nVidia!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Har aldrig fått detta problemet någonsin. Jag har haft Nvidia kort sedan start. Detta är första gången med mitt 8800GTX och Nvidias nyare drivrutiner, jäkla otur alltså.

Hade det på mitt gamla mx420 samt mitt F.... eller nej, aldrig att jag köpte ett fx! ;>_>

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk

Jag uppskattade aldrig ATI:s drivrutiner, men visst är det en jättetabbe av nvidia. De borde ju förstå att de förlorar köpare på grund av avsaknaden av stöd för ordentlig tv-out.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barnstormer
Jag uppskattade aldrig ATI:s drivrutiner, men visst är det en jättetabbe av nvidia. De borde ju förstå att de förlorar köpare på grund av avsaknaden av stöd för ordentlig tv-out.

håller helt med. och nvidias förklaring är ju bara sorglig. "det går inte i vista." nähä, det är därför det funkar utmärkt med ati:s drivare va?

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik A

Jag får korupt skärm och NVLDDMKM error med dessa på mitt 7950GT och vista x64

Har EXAKT samma fel.. bilden blinkar och får det meddelandet om att Bildskärmsdrivrutinen har slutat fungera. Håller på så hela tiden när det börjar.. måste starta om datorn varje gång. Fast jag har haft detta problem enda sedan jag började använda Nvidia i Vista. Även om jag kör utan SLI så händer det.. spelar ingen roll vilken drivrutin jag har. Även liknande fel hade jag i XP men då hängde datorn sig helt och hållet.

Om någon har en aning hur detta fixas (om det ens går) så vore det otroligt tacksamt!

EDIT:

Hittade en "lösning".. en riktigt dålig lösning. Läste om en som hade samma problem och han hade samma RAM som jag har (OCZ 1066) och han sa att man kunde köra unlinked och sedan i 800MHz. Har gjort det och nu är det helt stabilt utan det där felmeddelandet! Så förbannat trökigt att man måste underklocka ramminnena.. så testa det om ni har samma fel. Underklocka minnena.

http://forums.microsoft.com/TechNet/ShowPost.aspx?PostID=1907...

"Nvidia is definately preventing this issue from getting to the masses I am convinced now. Since there being talk of a class action lawsuit and links being thrown up about it I have been banned by Nzone. I'm sure everyone else in the threads have been banned to prevent a solution.

I did get an email from BFG

Matthew Peterson,

In post #1410 on the thread you linked us, here:

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=25381&st=1400&p=...

a user points out that his ATI card was having the exact same issue, as his 8800 on the same system, which tends to point away from it being a pure video card driver issue.

Honestly, since, when you remove the OC on your RAM, the problem goes away, we really can't consider this a video card side issue.

Thank you,

James E

BFG Support"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deaths Head II
Är det bara jag som inte kan ladda ner international driver?, får upp att websidan inte kan hittas på alla länkar jag trycker på.

Jag får det där problemet inne på microsofts hemsida. Kan inte fixa några directx drivar över huvud taget. Så just nu sitter man på en spel dator utan några drivisar för direct x

Visa signatur

Gigabyte p35-DS4, Dual core 2.13, Scythe infinity, Nvidia 8800 gts 320mb, Ram 512MB x4, 200+320 GB HD, Antec p182, Windows vista.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan

Hittade en "lösning".. en riktigt dålig lösning. Läste om en som hade samma problem och han hade samma RAM som jag har (OCZ 1066) och han sa att man kunde köra unlinked och sedan i 800MHz. Har gjort det och nu är det helt stabilt utan det där felmeddelandet! Så förbannat trökigt att man måste underklocka ramminnena.. så testa det om ni har samma fel. Underklocka minnena.
[/i]

Samma för mig. Kör mina minnen i 800Mhz istället för 1066Mhz fick även klocka ner cpu till orginal. Men nu funkar alla spel som inte fungerade förut.

Tycker det är konstigt att orthos kan köra på i dygn medans vissa spel inte änns startar.

Men hellre att jag kör en lite långsammare dator som är stabil än tvärtom.

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Medlem

Drog hem drivdutinerna igår, blev förvånad att det stog supporten geforce 7600gt som jag har. Trodde det där bara gälde 8xxx serien. Än så länge har jag då inte märkt av nån skillnad. Bara att det är svårare att se temp på grafikortet nu.

Permalänk

Dom här drivisarna var ju helt värdelösa, tvn flimmrar och byter ljusstyrka hela tiden, och när kan dom fixa så att man kan justera skrivbordets storlek på tvn!?

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10