Permalänk
Medlem

G15 Keyboard

Hittade detta tangentbordet på Logitech's hemsida,
http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard/devices/...

Är det någon som hört något om när det kommer att släppas? Mycket snyggare än gamla G15

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Re: G15 Keyboard

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Hittade detta tangentbordet på Logitech's hemsida,
http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard/devices/...

Är det någon som hört något om när det kommer att släppas? Mycket snyggare än gamla G15

Formen kanske, men det orangea färgtemat är jag inte mycket till övers för, sedan är det ju funktionsmässigt sämre än det gamla G15 då det bara har 6 G-knappar mot originalets 18. Nej, jag kommer hålla mig till mitt nuvarande G15, ovärt att byta mot något som är sämre.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Får jag syn på detta tangentbordet köps det med en gång, jag sitter redan på G15, men ja är inte nöjd med alla de programerbara knapparna så detta bordet är Perfekt för min del. allt det jag gillar med det, och ändå inte det jag inte gillar

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att det nya G15 e roevfult, alltså designen skulle jag kanske kunna acceptera för den i sig e ju inte så illa men asså orange ?? WTF?!!?

Nej något gammalt och blått ska det vara, gamla g15 har ju bra med knappar och vridbar LCD, på nya G15 har dom ju gjutit fast LCDn så man inte kan ändra vinkel på den och om man slår ihop allt betyder det ju att om man köper det nya G15 så köper man alltså "mindre funktionalitet" för lika mycket eller kanske tom mer pengar.

G15 Rev1 + G5 Rev2 ska det vara

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

äger gammla versionen men ska jag vara ärlig så använder ja inte äns G knapparna ända anledningen jag köpte det är för att de e skitsmidigt när man spelar med de inbyggda lcd'n så hadde detta funnits när ja valde tangentbord hadde ja lätt valt det i stället

dock som någon sa tidigare färgvalet är ja väll inte överens med...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Citat:

[i]

G15 Rev1 + G5 Rev2 ska det vara [/B]

håller med

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Säger som flera ovanstående: Formen är helt okej, men orange tecken? Njah. Tycker det är mycket snyggare och mer diskret med blått, som i det gamla G15. Dock skulle jag kunna tänka mig att skaffa ett ifall det går att fås med blåa tecken. Vet tyvärr ej något releasedatum.

Visa signatur

Spelburken: | Corsair Carbide Air 540 | ASUS Gryphon Z87 | Core i7-4770K @ 4,0 GHz | Kingston HyperX 16 GB DDR3 | Nvidia GeForce GTX 1070 Ti 8 GB | Chieftec A-135 850W | WDC Green/Blue 2 TB | Samsung 840 EVO 120GB / 500 GB |
Arbetsburken: | MacBook Pro 15" | Late 2011 | 2.2 GHz Intel Core i7 | 8 GB 1333 MHz DDR3 | AMD Radeon HD 6750M 512 MB |

Permalänk

kommer att släppas i september, så nu står jag i valet och kvalet om jag ska köpa det gamla nu eller vänta på det nya:

http://www.everythingusb.com/logitech_g15_gaming_keyboard_130...

Är intresserad av makro inspelnings funktionerna , för att använda makro i samband med 3D -applikationer. Eller finns det kanske andra bra alternativa tangentbord med makroinspelnings-möjligheter?

Det enda jag kunde hitta med makro-stuff, var Razer Tarantula om det skulle va bättre än logitech's alternativ som G15 & G11?

Mvh

Permalänk
Medlem

Microsoft reclusa har macrotangenter med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawXcellence
kommer att släppas i september, så nu står jag i valet och kvalet om jag ska köpa det gamla nu eller vänta på det nya:

http://www.everythingusb.com/logitech_g15_gaming_keyboard_130...

Är intresserad av makro inspelnings funktionerna , för att använda makro i samband med 3D -applikationer. Eller finns det kanske andra bra alternativa tangentbord med makroinspelnings-möjligheter?

Det enda jag kunde hitta med makro-stuff, var Razer Tarantula om det skulle va bättre än logitech's alternativ som G15 & G11?

Mvh

Har inte kört med razers tgb men med mitt G15 funkar makron utmärkt, har inga problem med att skapa eller använda dom, man kan tom binda musknapparna till G-knappar genom makron

Fint med någon till som har insett att man inte *måste* använda ett G15 eller G11 för att spela med

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

razers tangentbord ska ju vara superbra enligt sweclockers test.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Har inte kört med razers tgb men med mitt G15 funkar makron utmärkt, har inga problem med att skapa eller använda dom, man kan tom binda musknapparna till G-knappar genom makron

Fint med någon till som har insett att man inte *måste* använda ett G15 eller G11 för att spela med

(Hur går datorn din med det där Tt-agget ??)

Tjena mannen! länge sedan! hur står det till i "Galaxen"?

@whizzors!

Tack för tipset! och jag har kollat in både Tarantula'n & Reclusa'n i dag, men tycker nog inte om att makroknapparna sitter på båda sidor om bordet. Jag skulle nog föredra att ha dessa samlade på vänstra sidan.

Tror nog att jag ska slå till på ett G15 men velar lite om jag ska ta den nya uppdaterade modellen eller inte? - men jag gillar ju nya saker så det kanske blir det nya oranga som också är lite kortare.

Frågan är ju bara "NÄR" i September som det går att köpa t-bordet?

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawXcellence
/ /

Tror nog att jag ska slå till på ett G15 men velar lite om jag ska ta den nya uppdaterade modellen eller inte? - men jag gillar ju nya saker så det kanske blir det nya oranga som också är lite kortare.

Frågan är ju bara "NÄR" i September som det går att köpa t-bordet?

Mvh

Ta gamla G15, nya har ju bara fyra G-knappar eller någe :S (för att inte tala om färgen)

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Jag gillar verkligen designen på det nya G15 t-bordet - är dock lite tveksam till det oranga temat och "bara" 6 makroknappar, så jag får fundera lite mer.

Edit: Ps till trådskaparen! sorry för OT!

Permalänk

[Fortfarande inga fler nyheter om release datum i Sverige för nya G15

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem

Ni får ju gärna ta personliga konversation någon annanstans :S

Tycker de bara verkar ha gjort det nya G15 sämre fast lite flashigare.
Sen borde du ju döpa om det till typ G16 eller något så man slipper säga nya och gamla.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Ni får ju gärna ta personliga konversation någon annanstans :S

Tycker de bara verkar ha gjort det nya G15 sämre fast lite flashigare.
Sen borde du ju döpa om det till typ G16 eller något så man slipper säga nya och gamla.

Ja! naturligtvis Shimonu! - ber om ursäkt! - Sorry man!

Visst borde de döpt det till något annat för att slippa att folk blir förvirrade.
Men det gamla bordet går nog kanske i pension så fort det nya släpps - så då blir det bara ett G15 kvar. Det är kanske så de resonerar? :/

@TBOC! - svara mig privat i stället!

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Ni får ju gärna ta personliga konversation någon annanstans :S

Tycker de bara verkar ha gjort det nya G15 sämre fast lite flashigare.
Sen borde du ju döpa om det till typ G16 eller något så man slipper säga nya och gamla.

Jag kan rensa bort mina inlägg som e OT om folket vill det

EDIT: Så rent och fint, OT = t3H p0FF

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/