Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem

Intresse för gratis webhost?

Precis som topic lyder, hur stort är intresset är för att få upp en ny gratis webhost?
Jag vet att det finns redan nu flera populära såsom dumfan, apakossa med mera och jag tror inte att jag kommer bli större men man vet aldrig

Har som sagt en server som står mest och tuggar mest min hemsida som för övrigt inte är klar =/
Servern kommer inom någon månad flytta till en 100/100 lina, antingen Banhof eller Adamo.
Jag kan inte koda i något språk, lär mig html just nu så design är nog min starka sida. Jag hade tänkt starta en webhost som flera får vara med och bidra med något.

Servern kör Debian som os och jag är inte så jätte bra på Linux men lär mig sakta men säkert

Har läst många trådar om vad som behövs, inställningar osv. I t.ex deans tråd om apakossa men skulle sitta fint med lite mer kött på bena

Det som kommer stödjas är PHP, MySQL och ruby on rails om intresse finns för det.

Vill ha så många förslag och kommentarer som möjligt så skriv på

Om du vill vara med och hjälpa till på något vis (php-kodning, design, linux) kontakta mig via pm

// Ozz_z

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Medlem

JA . det är då jag som får fiber. Vi får troligen verkligen hoppas att att fibern kommer snart och att vi kan ställa upp en server.

Om ni är intresserade kontakta ozz för jag kommer inte svara om ni svarar!

Edit: nej jag skämtar bara, men om ni är intresserade som sagt. kontakta ozz . Det ända som han eller jag inte kräver det är att ni är äldre än 12 år och kan behärska det svenska språket.

Visa signatur

Intel C2D e6750 @ 2.66 ghz|Xfx geforce 8800 gts @320 mb|2 gig 800 mhz ram|500 Gig sata2

Permalänk

Ja tack.

Permalänk
Medlem

Trevligt med lite svar även från dig ferre
Hur mycket utrymme skulle var och en få? 50Mb eller? Utrymmet ska ju inte gå till för att lagra massa filer som ska tankas ner..

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |

Permalänk

Se framför allt till att webhosten är SÄKER. Annars är det inte så kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Se framför allt till att webhosten är SÄKER. Annars är det inte så kul.

Jo det är ett motto jag har. Varje användare får logga in via FTP och fail2ban eller nått är installerat så att man har enbart x antal försök på sig att logga in med rätt uppgifter, annars blir man bannad i ungefär 10 minuter.

Fler förslag på hur man kan skydda sig? safe_mode on i PHP eller hur?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker det hade varit bra fall du vill stödja Ruby on Rails!

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Medlem

Om det är någorlunda stor efterfrågan på det så kan jag självklart fixa det Dock har jag aldrig installerat det och använt det men det finns säkert guider.

Visa signatur

Permalänk

nej, skippa safe_mode i PHP. det skapar enbart problem för användarna och höjer inte säkerheten speciellt mycket (safe_mode försvinner i PHP6). ett bättre alternativ är att stänga av möjligheten till att kalla vissa funktioner (shell_exec, exec och system tex) i php.ini. att begränsa PHP till vissa sökvägar är också en bra idé: http://se.php.net/manual/en/features.safe-mode.php#ini.open-b...

Permalänk

Utrymmet behöver inte vara stort alls! 25 MB räcker gott och väl. Behöver man lagra bilder så finns pici.se, behöver man lagra filer finns uppladdning.com och liknande.

Skulle vara intressant för mig, just för Ruby On Rails-delen!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Ja jag har intresse för en till webhost

Visa signatur

i5 760 @ 2.80 Ghz | MSI P55A-G55 | 16gb | Cooler Master dominator 690 pure | Corsair TX650 | Gigabyte 460 1gb | Samsung F3 1tb |

Permalänk
Medlem

Fint, nu är vi två som vill ha Ruby on Rails!

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad, bara det är reklamfritt!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Utrymmet behöver inte vara stort alls! 25 MB räcker gott och väl. Behöver man lagra bilder så finns pici.se, behöver man lagra filer finns uppladdning.com och liknande.

Skulle vara intressant för mig, just för Ruby On Rails-delen!

Okej, sänker gränsen då Om man nu ska skulle behöva mer utrymme kan man ansöka om det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axix
Fint, nu är vi två som vill ha Ruby on Rails!

Roligt att fler vill ha det men 2 st är kanske inte att hänga i granen med. Läst lite om RoR och ser att det är ett ram-verk, vad det nu innebär, och jag undrar om det drar och kräver mycket av servern?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Jag är intresserad, bara det är reklamfritt!

Självklart är det reklamfritt!

Är det någon som verkar sugen på att hjälpa till med att få detta att rulla?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozz_z
Roligt att fler vill ha det men 2 st är kanske inte att hänga i granen med. Läst lite om RoR och ser att det är ett ram-verk, vad det nu innebär, och jag undrar om det drar och kräver mycket av servern?

Jag förstår att 2st inte är specielt många, det var mest en glad kommentar.

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axix
Jag förstår att 2st inte är specielt många, det var mest en glad kommentar.

Men jag ska nog köra med Ruby on rails eftersom det verkar inte vara många gratis host som har det. Fler lär nog använda det om dom ser det när allt kommer upp och står på sidan.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Citat:

Internet, uppkoppling och nätverk
Internetleverantörer, uppkopplingar, webbhotell, olika nätverk, konfigurationer, nätverkstillbehör med mera.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor
*Tråd flyttad*

Sorry. Såg tråden om apakossa och den låg i programmerings forumet..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är helt klart intresserad, skulle vara väldigt trevligt att ha ett stabilt ställe att lägga sidan

Visa signatur

Like Jesus said, it's a bug.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nightm
Jag är helt klart intresserad, skulle vara väldigt trevligt att ha ett stabilt ställe att lägga sidan

Ja stabil och snabb är ju nått alla vill ha Just nu har servern haft en uptime på 81 dagar och vad jag märkt har den inte krånglat någongång

En tråkig nyhet jag fick höra igår. Fibern kommer i maj! men men, inte mycket man kan göra åt. Längre tid att finslipa allting då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

gratis webbhotell är alltid trevligt, men en sak slog mig nu!
varför gör inga gratis webbhotell med javastöd? jag har visserligen egen så jag klarar mig, jag tycker mest det är konstigt.

Visa signatur

LAN i stockholmv9
http://www.hazard.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoBo
gratis webbhotell är alltid trevligt, men en sak slog mig nu!
varför gör inga gratis webbhotell med javastöd? jag har visserligen egen så jag klarar mig, jag tycker mest det är konstigt.

Måste man ha speciellt stöd för att köra javascript? Visste jag inte =/

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Java != javascript

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Citat:

Det finns en server-side variant av Java - ett alternativ till PHP, ASP. Dvs kod som körs på servern i stället för på klienten som Javascript gör (som för övrigt inte har ngt med språket java att göra förutom namnet).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Java != javascript

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fqvarfort
Det finns en server-side variant av Java - ett alternativ till PHP, ASP. Dvs kod som körs på servern i stället för på klienten som Javascript gör (som för övrigt inte har ngt med språket java att göra förutom namnet).

Vet inte så mycket om Java men om någon länkar till någon sida där dom visar hur man installerar det ska jag ta en titt på det
Några fler språk som kan tänkas stödja?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vet inte så mycket om Java men om någon länkar till någon sida där dom visar hur man installerar det ska jag ta en titt på det
Några fler språk som kan tänkas stödja?

Det vore trevligt med stöd för ASP och Access, men det kanske inte går eftersom du har en linuxserver. :/

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Har nu en riktigt tråkig nyhet!
Projektet kommer läggas ner eftersom min host (ferre här på Swec) har nu sagt att han inte vill hosta längre, jag vet inte varför och den enda anledningen han säger är att inte vill bara.
Jag tycker detta är riktigt tråkigt eftersom jag var riktigt taggad på att få upp det här. Hade även hittat 1-2 bra kodare.
Tack för era kommentarer

Visa signatur