Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk

Fel -säkerhetsalternativ

Har den sista tiden (2 mån ca) fått problem med att datorn helt plötsligt blir jätteseg. Det tar 1-2 minuter att öppna/stänga program eller få upp menyer.
När jag försöker ctrl+alt+del kommer det efter en stund upp en ruta där det står som rubrik "Inloggningsprocessen kunde inte skapa dialogrutan Säkerhetsalternativ". Och felmeddelandetext "Fel -säkerhetsalternativ".

Jag använder Vista x32

Det enda man kan göra (om man inte vill vänta i evigheter) är att reseta datorn.

Kan inte lista ut vad som är problemet. Trodde det var virusprogrammet ett tag, men tagit bort det utan att det gett någon effekt.

Har sett att några har haft samma problem, tänkte "bumpa" denna fråga igen dock.

Datorn är signaturen.

Visa signatur

"Krossa dina fiender och driv dem framför dig, hör deras kvinnors gråt o klagan"
||Intel Core2Duo||E6420 @ 2.13GHz||ASUS P5B||3 GB DDR2||Gainward 8600GT 256 MB|| 1,5 TB HDD||

Permalänk
Medlem

hm, dra hem process explorer och när datorn är cpar så kolla där om det är processorn som jobbar och isf vad det är den den slösar på.

Annars kan jag tänka mig att stoppa i vista skivan och försöka repera windows

Permalänk

rent spontant kör memtest

Permalänk

danke, skall testa de olika svaren.

Edit*
Hittade inget som verkade vara fel.
Dock har Vista installerat SP 1 nu.
Och det har gått en hel dag "TA I TRÄ" och datorn har inte segat ner sig.

Hoppas det håller i sig!

Det gjorde det inte.
Memtest gav inget, reparation gav inget. Och hos Microsoft finns ingen hjälp att skaffa/hitta.

Visa signatur

"Krossa dina fiender och driv dem framför dig, hör deras kvinnors gråt o klagan"
||Intel Core2Duo||E6420 @ 2.13GHz||ASUS P5B||3 GB DDR2||Gainward 8600GT 256 MB|| 1,5 TB HDD||