Varning för Netgiganten!!
Hej som mitt första inlägg här på Sweclockers vill jag passa på att varna för NetgigantenDetta för att inte andra ska drabbas av det elände som jag råkade ut för…
Under våren slog jag till och köpte mig en riktigt dyr spelburk från Netgiganten, deras Blackline Edition – CrossFireX modell för 33000 kr av mina surt förvärvade pengar.
Problemen började från dag 1, med Blåskärmar som trappades upp till absurdum.Var dock aldrig orolig då jag fick hjälp av (utan att nämna han vid namn) deras ypperliga support som ingav förtroende och sa att vi skulle få ordning på problemet. Han hade för övrigt också byggt datorn.
Felsökning och diverse Bios-inställningar kunde inte fixa problemet och burken skickades in för reparation (Vista ominstallerades) dock utan framgång. Efter mycket om och men (6 mån senare) fick till slut en uppfattning om vad problemet kunde bero på, inkompabilitet moderkort/minne samt en möjlig pytteliten defekt på processorn.
I samma veva fick jag ett personlig mail från den vänliga själ som hade jobbat där. I det mailet så ville han informera mig om att hans samarbete med Netgiganten var över, anledningen lät han vara osagd.
Jaha tänkte jag, inget problem vi vet ju äntligen vad felet kunde bero på, bara att skicka in burken till Netgiganten och de får byta moderkort samt minnen.
Det är nu jag kommer till punkten då jag vill varna ALLA som har Netgiganten i åtanke för nytt datorköp.
När jag ringde upp Netgiganten för en RMA så började de slingra sig i telefonen och sa att pallfrakten är dyr etc..Sen kläckte de ur sig att de hade minsann visst bytt Organisationsnummer så de hade ingen juridisk skyldighet att fullfölja sina garantiåtaganden med mig…
Va fan tänkte jag, kan inte stämmma jag har ju 2,5 års garanti kvar av min ursprungliga 3 år.
Men efter att ha hört mig för så verkade det stämma ändå, 3 års garanti rakt ner i toaletten och en 33000 kronors dator som kastar upp en BSOD`S i ansiktet på dig bara du andas på den (flera om dagen).
Historien fick dock ett lyckligt slut, men inte tack vare Netgiganten.
Den numera privatperson som hade hjälp mig när han samarbetade med Netgiganten, fortsatte hjälpa mig och efter ett moderkortsbyte så fungerar min dator så som det var tänkt från början.Alla som har fått support från Netgiganten tidigare vet vem jag talar om, han finns inte längre kvar där!
Var så säker att börjar gamla kunders reklamationer kosta pengar för Netgiganten kommer de hänvisa till att de juridiskt är en annan firma eftersom de bytt organisationsnummer..
Ni som tänker handla från dem, handla någon annan stans ifrån istället..
[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]