Permalänk
Inaktiv

Byte av antennkontakt - dålig bild

Bytta nyligen en antennkontakt till tven då jag var tvungen att dra sladden genom väggen.

Efter jag bytte kontakten har bilden blivit extremt dålig. Allt är oerhört brusigt och saknar färg.

Jag bytte till en vanlig vinklad antennkontakt:

Hjälp. Vad är det som kan vara fel?

Permalänk
Hedersmedlem

Försök ta nya bilder med fokus på kontakten och inte överallt runtom så blir det lättare att hjälpa dig. Första bilden hade räckt om kameran inte fokuserat på duken 1dm bakom.

Edit:
Såg nu vad du skrev i T850-tråden. Troligen håller du för nära. Makro på den kameran funkar mellan 15-40cm. Är du närmare så fokuserar kameran bakom motivet.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Hedersmedlem

Hade inget att göra så här har du en bild på hur det SKA se ut.
Misstänker att du fått med en del av skärmen in mot mittledaren.

Tagen med BenQ T850 i makro-läge så vet du att det också funkar

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

känns som om kabelen har jack i sig så klipp av och skala om det kan vara lite knepigt första gångerna men prova dig fram.

ska inte vara några jack i den i mitten och det som går mot "pressgrejen" ska vara tvinnat runt för bästa kontakt, men det viktigaste är inga jack.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Inaktiv

videfix ah tack, det löste sig nu med kabeln. Stort tack även för infon ang macron på benq t850, nu blir macrobilderna skitbra

Permalänk
Avstängd

Förlåt för bump av en gammal tråd men jag googla och kom fram hit. Jag har samma problem med att färgerna blir uttvättade på tv:en och vissa kanaler blir det dålig bild med flimmer och störningar då och då och andra bra (men med flimmer) har endast den gamla anntenkontakten dvs ej HF-kontakt inne, jag har lagt in den precis som videfix visar men har fortfarande problem. Finns det någon chans att det blir bättre om jag köper en HF-tät antennkontakt likt denna? http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/tv-tillbehor/antenne...

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."